صدور حکم اخراج معاون سابق وزیر کشور جمهوری اسلامی از کانادا

دادگاه مهاجرت کانادا دیروز(چهارشنبه ۲۰ مارچ) حکم اخراج معاون سابق وزیر کشور جمهوری اسلامی را صادر کرد. سید سلمان سامانی، دومین مقام جمهوری اسلامی است که به دلیل تحریم‌های تصویب شده در سال ۲۰۲۲ از کانادا اخراج شده است.

پیش از این در تاریخ ۲ فوریه هم حکم اخراج مجید ایرانمنش، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری صادر شده بود.

سومین مقام بلندپایه ایرانی که در کانادا دستگیر شده بود نیز برای رسیدگی به پرونده‌اش به دادگاه مهاجرت فرستاده شده است. با این حال در این مورد، هیئت مهاجرت کانادا از اعلام هویت او خودداری کرده، ظاهراً به این دلیل که او ادعا می‌کند که پناهنده است. به همین دلیل، هیئت مهاجرت تصمیم گرفته تا جلسات او را پشت درهای بسته برگزار کند.

گلوبال‌نیوز به هیئت مهاجرت کانادا درخواست داد تا حضور در دادگاه رسیدگی به پرونده این مقام جمهوری اسلامی را برای عموم آزاد کند. اما هیئت مهاجرت روز سه‌شنبه این درخواست را رد کرد و توضیح نداد که چرا حضور مطبوعات در دادگاه رسیدگی به این پرونده ممنوع است.

پرونده ۹ مقام ارشد مظنون دیگر جمهوری اسلامی نیز به همین ترتیب برای رسیدگی به حکم اخراج آن‌ها به هیئت مهاجرت کانادا ارسال شده است.