هر ۴۰ دقیقه، سرقت یک خودرو در تورنتو

امروز دوشنبه ۱۸ مارچ، رئیس پلیس تورنتو به‌روزرسانی‌هایی را در مورد جرایم مربوط به سرقت خودرو در شهر ارائه کرد. او گفت: سال گذشته بیش از ۱۲ هزار وسیله نقلیه در تورنتو به سرقت رفته. این یعنی سرقت ۳۴ وسیله نقلیه در روز یا هر ۴۰ دقیقه یک دستگاه خودرو. 

او ادامه داد: در سال ۲۰۲۴، تاکنون روزانه ۶۸ سرقت خودرو اتفاق افتاده. این آمار نشان‌دهنده افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. 

او در ادامه گفت: ما شاهد تشدید خشونت، تهدید و ارعاب هستیم و در سرقت وسایل نقلیه از سلاح استفاده می‌شود. ما منابع قابل توجهی را برای رسیدگی به این مشکل در سطح شهر اختصاص می‌دهیم. 

رئیس سرویس پلیس تورنتو گفت: امسال ۳۴ حادثه ورود سارقان خودرو به خانه‌ها رخ داده که در مقایسه با ۲۲ مورد سال گذشته در مدت مشابه، افزایش داشته است. گروه عملیات مشترک استانی سرقت خودرو با همکاری پلیس استانی آنتاریو، از ۲۱ سپتامبر سال گذشته تاکنون ۱۲۱ مظنون را دستگیر، ۷۳۰ مورد اتهام را پیگیری و ۱۵۷ خودروی سرقتی را کشف کرده است.

در خبرها آمده است که در سال گذشته، ورود سارقان خودرو به خانه‌های مسکونی در تورنتو برای سرقت کلید وسایل نقلیه، ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.