معاملات مسکن در فوریه: ۳٪ کاهش نسبت به ژانویه ٪۲۰ افزایش نسبت به فوریه سال قبل

طبق گزارش انجمن املاک و مستغلات کانادا (CREA)، میزان معاملات مسکن در ماه فوریه کمی بیش از ۳ درصد نسبت به ماه ژانویه کاهش یافته است. این در حالی است که قیمت مسکن نسبت به ماه قبل، ثابت مانده. 

بر اساس گزارش این انجمن، تعداد معاملات نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش یافته. این افزایش تا حدی به دلیل ضعف بازار مسکن در سال گذشته بوده، زیرا فوریه سال گذشته یکی از راکدترین بازارها در دو دهه گذشته در کانادا بود. 

به طور کلی در سه ماه گذشته، سطوح بالاتری از فعالیت در بازار مسکن نسبت به مدت مشابه سال گذشته وجود داشته است. به عنوان مثال، فروش خانه در ژانویه نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد افزایش یافته بود. 

اقتصاددان ارشد BMO در یادداشتی نوشت: با وجود کاهش ملایم تعداد معاملات در ماه‌های گذشته، داده‌های این چند ماه نشان می‌دهد که بازار در حال شکل دهی یک کف قیمت است. 

او اضافه کرد: در عین حال، بانک مرکزی کانادا به طور مداوم، توصیه به صبر می‌کند و عجله‌ای برای کاهش نرخ‌ها ندارد. با این حال، رشد شدید جمعیت در چند سال گذشته منبع بزرگی برای حمایت از تقاضای مسکن است و زمانی که نرخ‌های بهره بالاخره شروع به کاهش کند، انتظار داریم که فعالیت‌ها در بازار مسکن به سرعت افزایش یابند.