متوسط اجاره مسکن در شهرهای کانادا: گزارش فوریه ۲۰۲۴

جدیدترین گزارش وضعیت اجاره مسکن در کانادا (برای فوریه ۲۰۲۴) توسط Rentals.ca منتشر شد. 

طبق این گزارش، متوسط کلی اجاره مسکن در کانادا (Asking rents) در ماه فوریه نسبت به ماه ژانویه کمی کاهش یافته و به ۲۱۹۳ دلار رسیده. میانگین کلی اجاره مسکن در ماه قبل ۲۱۹۶ دلار بوده. متوسط اجاره بها حدود ۱۰٫۵ درصد نسبت به فوریه سال گذشته افزایش یافته است. 

تغییرات اجاره بها در همه جای کشور یکسان نبوده. بعضی از شهرها کاهش جزئی اجاره بها داشتند و بعضی‌ها هم با افزایش اجاره مسکن رو به رو بوده اند. 

بر اساس گزارش جدید در شهر تورنتو، متوسط اجاره مسکن یک خوابه ۲۴۹۵ دلار است که نسبت به سال گذشته ۰٫۲ درصد کمتر شده. متوسط اجاره مسکن دو خوابه هم ۳۲۸۷ دلار اعلام شده که نسبت به سال قبل، ۰٫۸ درصد کاهش داشته. 

ونکوور گران‌ترین شهر کانادا برای اجاره مسکن است. به طور متوسط هزینه اجاره مسکن یک خوابه در این شهر، ۲۶۵۳ دلار است که نسبت به سال گذشته ۰٫۵ درصد بیشتر شده. اجاره مسکن دو خوابه هم ۳۵۴۱ دلار اعلام شده که نسبت به سال قبل ۲٫۵ درصد کاهش یافته. 

شهر ساسکاتون در استان ساسکاچوان هم ارزان‌ترین شهر کانادا از نظر اجاره بهاست. متوسط اجاره مسکن یک خوابه در این شهر در ماه فوریه، ۱۱۸۳ دلار اعلام شده. 

این گزارش با استفاده از داده‌های واحدهای مسکونی اجاره‌ای لیست شده در سایت Rentals.ca تهیه شده. 

در ادامه می‌توانید «نمودار تغییرات متوسط اجاره مسکن در کانادا» و «میانگین اجاره در شهرهای اطراف تورنتو و دیگر شهرهای بزرگ کانادا» را ببینید.