بازار مسکن کانادا در سال ۲۰۲۴: پیش بینی رویال لِ پیج، ریمکس و تی دی بانک

اگر امسال قصد خرید و فروش خانه دارید و می‌خواهید بدانید اوضاع بازار مسکن کانادا در سال جاری چگونه خواهد بود، این پست مخصوص شماست. 

در این مطلب خلاصه‌ای از آخرین پیش بینی‌های رویال لِ پیج، ریمکس و تی دی بانک آمده است. 

Royal LePage

رویال لِ پیج پیش بینی کرده که قیمت مسکن، بیشترین افزایش امسال را در نیمه دوم ۲۰۲۴ نشان خواهد داد.

همچنین کارشناسان این کمپانی انتظار دارند که بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را تا نیمه اول سال جاری ثابت نگه دارد و سپس از اواخر تابستان یا پاییز روند کاهش نرخ بهره آغاز شود.

پیش بینی می‌شود که متوسط قیمت مسکن در بازارهای بزرگ مثل تورنتو و ونکوور بین ۳ تا ۶ درصد افزایش یابد. 

کارشناسان رویال لِ پیج انتظار دارند که با کاهش جزئی نرخ بهره پایه، متوسط قیمت مسکن در کانادا در سه ماهه چهارم سال جاری ۵٫۵ درصد افزایش پیدا کند. 

RE/MAX

کارشناسان ریمکس پیش بینی می‌کنند که متوسط قیمت مسکن در کانادا در سال ۲۰۲۴ سرعت رشد ملایمی داشته باشد و حدود ۰٫۵ درصد افزایش یابد. همچنین آن‌ها انتظار دارند که میزان معاملات در سال ۲۰۲۴ رشد قابل توجهی داشته باشد. 

برای آنتاریو و کبک، شرایط بازار متفاوت است. در برخی از مناطق شاهد افزایش قیمت مسکن و در برخی دیگر شاهد ثبات یا کاهش قیمت خواهیم بود، اما در حال حاضر در بیشتر مناطق بازار مسکن به نفع خریداران است. 

به طور کلی چشم‌انداز ریمکس برای سال ۲۰۲۴ نمایانگر یک دیدگاه خوش بینانه و محتاطانه از بازار مسکن کاناداست، یعنی رشد اندک قیمت‌ها و افزایش فعالیت بازار در بیشتر مناطق. 

TD Bank

کارشناسان تی دی بانک هم دیدگاه خوش بینانه و محتاطانه‌ای برای بازار مسکن کانادا دارند. 

آن‌ها انتظار دارند که متوسط قیمت مسکن در کانادا در سه ماهه اول سال جاری کاهش یابد، اما از سه ماهه دوم سال قیمت‌ها شروع به افزایش خواهند کرد. همچنین کارشناسان پیش بینی کرده‌اند که تعداد معاملات در سال ۲۰۲۴ افزایش یابد. 

پیش بینی تی دی بانک نشان می‌دهد که در ماه‌های آینده قیمت مسکن در آنتاریو و بریتیش کلمبیا کاهش می‌یابد، اما از نیمه دوم سال مجددا قیمت‌ها روند افزایشی به خود می‌گیرند.