یک چهارم مردم کانادا معتقدند که دولت ترودو بیش از حد از اوکراین حمایت می‌کند

نظرسنجی جدید موسسه Angus Reid نشان می‌دهد که یک چهارم مردم کانادا (۲۵ درصد) معتقدند که دولت فعلی بیش از حد از اوکراین حمایت می کند. این در حالی است که این میزان در می ۲۰۲۲، تنها ۱۳ درصد بوده.

بر اساس این نظرسنجی، به طور کلی علاقه کانادایی‌ها به پیگیری اخبار جنگ اوکراین و روسیه کاهش یافته. با نزدیک شدن دومین سالگرد حمله روسیه به اوکراین، کانادایی‌ها کمتر پیگیر این جنگ هستند و حمایت از اوکراین – به‌ویژه در میان محافظه‌کاران – رو به کاهش است.

طبق نظرسنجی Angus Reid، مخالفان اصلی حمایت بیش از حد از اوکراین، محافظه‌کاران هستند. ۴۳ درصد کانادایی‌هایی که در انتخابات گذشته به حزب محافظه‌کار رای دادند، اکنون می‌گویند که کانادا بیش از حد به اوکراین کمک می‌کند.

رئیس موسسه Angus Reid می گوید که شاهد یک جهش عظیم در مخالفت کانادایی‌ها از حمایت از اوکراین هستیم. این مسئله می تواند در آینده برای پولیو مشکل ایجاد کند.

طبق آخرین اخبار از زمان آغاز جنگ اوکراین تا الان، کانادا بیش از ۹ میلیارد دلار به این کشور کمک کرده. چند ماه پیش هم دولت فدرال اعلام کرده بود که در طی مدت سه سال، ۶۵۰ میلیون دلار به اوکراین کمک می کند.