افزایش ۹۹ میلیون دلاری مزایای مسکن فدرال برای کمک به مستاجران در کانادا

دولت فدرال کانادا در راستای کاهش هزینه‌های زندگی و هزینه‌های مسکن در کشور، تصمیم گرفته کمک‌ هزینه مزایای مسکن فدرال را افزایش دهد.

خانم کریستیا فریلند (معاون نخست‌ وزیر)، دیروز سه شنبه ۷ فوریه اعلام کرده که دولت فدرال ۹۹ میلیون دلار اضافی به برنامه Canada Housing Benefit اضافه می کند تا مستاجران کم درآمد بیشتری بتوانند از این مزایا استفاده نمایند.

در طرح مزایای مسکن، دولت با پرداخت مستقیم یکجای کمک‌ هزینه به مستاجران کم‌ درآمد، از آن‌ها حمایت می‌کند. در حال حاضر، مسکن یکی از چالش‌های اصلی مردم کاناداست، به‌ ویژه برای مستاجرانی که با اجاره‌های بالا دست به گریبان هستند.

طرح Canada Housing Benefit در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شده و از آن زمان تا الان به مستاجران بسیاری کمک کرده. طبق اعلام دولت کانادا، تا سال ۲۰۲۷- ۲۰۲۸، این مزایا به بیش از ۳۰۰ هزار خانوار مستاجر کم‌ درآمد کمک خواهد کرد.

مشخص نیست که پس از افزایش بودجه، مبلغ پرداخت‌ها چقدر افزایش می‌یابد. این مزایا، آخرین بار بین ۱۲ دسامبر ۲۰۲۲ تا ۳۱ مارچ ۲۰۲۳ به شکل پرداخت‌های یکجای ۵۰۰ دلاری ارائه شده بود. 

از ابتدای اجرای این طرح تاکنون، حدود ۴۰۲ میلیون دلار پرداخت شده و بیش از ۸۱۵ هزار درخواست برای کسب این مزایا ثبت شده است.

به طور کلی این مزایا برای خانواده های مستاجری در نظر گرفته شده که درآمد خالص خانوار حداکثر ۳۵ هزار دلار و یا درآمد خالص هر فرد حداکثر ۲۰ هزار دلار باشد. در حال حاضر امکان اپلای برای این مزایا وجود ندارد.