یک بار پرداخت برای سفر با تمام سیستم های حمل و نقل عمومی GTA

ساکنان تورنتو به زودی می‌توانند بدون پرداخت هزینه اضافی، در بین مسیر سیستم حمل و نقل عمومی خود را تغییر دهند، برای مثال مسافران TTC به زودی بدون پرداخت کرایه مجدد می توانند از سرویس های GO Transit استفاده کنند.

طرح یکپارچه‌سازی سیستم کرایه حمل و نقل عمومی که One Fare نام دارد، وعده داگ فورد به ساکنان تورنتو و آنتاریو بود که بالاخره، پس از مدت‌ها و با تاخیر از ۲۶ فوریه در تورنتوی بزرگ اجرایی می‌شود. 

 

از ۲۶ فوریه، ساکنان تورنتوی بزرگ فقط با یک بار پرداخت کرایه می توانند بین سیستم های حمل و نقل زیر جا به جا شوند. پیش از این مسافران مجبور بودند حین تغییر سیستم حمل و نقل کرایه جداگانه بپردازند.

GO Transit, TTC, Brampton Transit, Durham Region Transit, MiWay and York Region Transit

مثلا شما سوار اتوبوس های TTC هستید و بعد می خواهید از مترو و سپس از سرویس GO Transit استفاده کنید، در هر مرحله کارت PRESTO خود را برای ورود تپ می کنید. اگر کرایه وسیله جدید بیشتر از قبلی نباشد، مبلغی از کارت شما کسر نمی‌شود، اما در صورتی که بیشتر باشد، صرفا ما به التفاوت از کارت شما کسر خواهد شد. 

به عبارت دیگر پرداخت شما در کل سفر، معادل یک بار هزینه گران ترین وسیله ایست که استفاده کرده‌اید. لازم به ذکر است که هر «سفر» شما حداکثر سه ساعت می تواند زمان ببرد، یعنی از لحظه ای که اولین بار کارت خودتان را استفاده می کنید تا سه ساعت.

داگ فورد (نخست وزیر آنتاریو) دیروز دوشنبه ۵ فوریه، ضمن معرفی این طرح اعلام کرده که این برنامه با هدف تشویق مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی و حذف هزینه‌های اضافی مربوط به خدمات حمل و نقل طراحی شده است.

او می گوید که با اجرای این برنامه سالانه به طور متوسط ۱۶۰۰ دلار در هزینه های مسافران صرفه جویی می شود.

دولت آنتاریو متعهد شده که هزینه این طرح را به طور کامل پوشش دهد و تا الان ۶۷ میلیون دلار برای اجرایی شدن این برنامه هزینه کرده است.

از مارچ ۲۰۲۲ چنین طرحی برای بعضی از سیستم های حمل و نقل آنتاریو اجرا شده بود ولی الان گسترش یافته و به صورت یکپارچه از ۲۶ فوریه ادامه پیدا خواهد کرد.