کلاهبرداری تاکسی: ترفند کلاهبرداران برای سرقت اطلاعات کارت بانکی

گزارش واحد جرایم مالی پلیس تورنتو نشان می‌دهد که از جون ۲۰۲۳ تا الان حدود ۶۰ مورد «کلاهبرداری تاکسی» یا «taxi scam» در تورنتو گزارش شده و قربانیان این نوع کلاهبرداری بیش از ۴۰ هزار دلار ضرر کرده اند. 

کلاهبرداری تاکسی چیست؟ 

در این نوع کلاهبرداری یک نفر خود را به عنوان مسافر معرفی می‌کند و به قربانی می‌گوید که راننده تاکسی پول نقد نمی‌پذیرد. سپس کلاهبردار از شما می‌خواهد در ازای دریافت پول نقد، با دبیت کارت یا کردیت کارت خود کرایه را پرداخت نمایید. 

وقتی که کارت را به مسافر قلابی می‌دهید، قبل از بازگرداندن کارت به شما کلاهبردار با استفاده از یک دستگاه اسکیمینگ (Skimming) اطلاعات کارت شما را به دست می‌آورد، یا کارت را با کارت مشابه دیگری عوض می‌کند. 

سپس با استفاده از اطلاعات کارت شما (و یا خود کارت) خرید انجام می‌دهد و یا از آن برای کارهای غیرقانونی استفاده می‌کند. 

پلیس تورنتو تا به حال یک نفر را در رابطه با کلاهبرداری تاکسی شناسایی کرده. این شخص اهل برمپتون است و به خاطر اتهامات مختلف، از جمله کلاهبرداری تحت تعقیب پلیس قرار دارد. 

پلیس به مردم هشدار داده که در ازای دریافت پول نقد به هیچ کس کارت بانکی خود را ندهند، پس از هر تراکنش، موجودی کارت‌های اعتباری خود را چک کنند و هنگام استفاده از تاکسی، شماره تاکسی و نام شرکت ارائه دهنده خدمات تاکسی را بدانند. 

آیا تا به حال تجربه‌ای در این رابطه داشته اید؟