اقدامات دولت آنتاریو در راستای سیاست محدودیت پذیرش دانشجویان بین المللی

پس از آن که دولت فدرال سیاست جدید خود را در رابطه با محدودیت پذیرش دانشجویان بین المللی اعلام کرد، حالا دولت آنتاریو اقداماتی را برای «حفاظت از دانشجویان و بهبود یکپارچگی آموزش آنتاریو» معرفی کرده. اقدامات دولت آنتاریو عبارتند از: 

ضمانت مسکن برای دانشجویان بین المللی: کالج‌ها و دانشگاه‌های آنتاریو ملزم به تضمین مسکن برای دانشجویان بین المللی جدید هستند. این اقدام بخشی از تلاش‌های دولت استانی برای رسیدگی به بحران تامین مسکن و اطمینان خوابگاه کافی برای دانشجویان بین المللی، است. 

بازنگری برنامه‌های موسسات آموزش عالی: دولت آنتاریو برنامه‌های دانشگاه‌ها و کالج‌هایی که تعداد قابل توجهی دانشجوی بین المللی دارند را بررسی خواهد کرد. هدف از این بررسی این است که دولت مطمئن شود برنامه‌های دانشگاه‌ها نیازهای روز بازار کار را برآورده می‌کنند یا نه. همچنین این بررسی کمک می‌کند تا یکپارچگی سیستم آموزشی استان حفظ شود. 

تعلیق مشارکت جدید بین موسسات آموزشی دولتی و خصوصی: دولت آنتاریو تصمیم گرفته است به طور موقت شکل گیری مشارکت‌های جدید بین کالج‌های دولتی و موسسات خصوصی را متوقف کند. علت آن هم حفظ استانداردهای بالا در آموزش و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده از این سیستم مشارکت عنوان شده. با این کار دولت می‌خواهد بفهمد که آیا همکاری بین موسسات آموزشی خصوصی و دولتی به نفع بخش آموزش است یا نه. 

این اقدامات در راستای سیاست کاهش ۳۵ درصدی صدور استادی پرمیت برای دانشجویان بین المللی در سال جاری، صورت گرفته. اگرچه که این محدودیت بین همه استان‌های کانادا تقسیم می‌شود، اما پس از اعمال سقف صدور استادی پرمیت، آنتاریو شاهد نصف شدن ویزاهای جدید خود خواهد بود.

این اقدامات دیروز توسط دولت آنتاریو اعلام شدند و هنوز مشخص نیست که از چه موقع و به چه صورتی اجرا می شوند. در صورت انتشار جزئیات بیشتر اطلاع رسانی خواهیم کرد.