متوسط اجاره مسکن در شهرهای کانادا: گزارش دسامبر ۲۰۲۳

جدیدترین گزارش وضعیت اجاره مسکن در کانادا (برای دسامبر ۲۰۲۳) توسط Rentals.ca منتشر شد. 

طبق این گزارش، متوسط کلی اجاره مسکن در کانادا (Asking rents) در ماه دسامبر نسبت به ماه نوامبر کمی افزایش یافته و به ۲۱۷۸ دلار رسیده. میانگین کلی اجاره مسکن در ماه قبل ۲۱۷۴ دلار بوده. متوسط اجاره بها ۸٫۶ درصد نسبت به دسامبر گذشته افزایش یافته است. 

تغییرات اجاره بها در همه جای کشور یکسان نبوده. بعضی از شهرها کاهش جزئی اجاره بها داشتند و بعضی‌ها هم با افزایش اجاره مسکن رو به رو بوده اند. 

بر اساس گزارش جدید، متوسط اجاره مسکن یک خوابه در شهر تورنتو ۲۵۲۱ دلار است که نسبت به سال گذشته ۲٫۶ درصد بیشتر شده. متوسط اجاره مسکن دو خوابه هم ۳۳۱۴ دلار اعلام شده که نسبت به سال قبل، ۳٫۱ درصد افزایش داشته. 

ونکوور گران‌ترین شهر کانادا برای اجاره مسکن است. به طور متوسط هزینه اجاره مسکن یک خوابه در این شهر، ۲۷۰۰ دلار است که نسبت به سال گذشته ۴ درصد بیشتر شده. اجاره مسکن دو خوابه هم ۳۶۶۰ دلار اعلام شده که نسبت به سال قبل ۲٫۷ درصد افزایش یافته. 

شهر ساسکاتون در استان ساسکاچوان هم ارزان‌ترین شهر کانادا از نظر اجاره بهاست. متوسط اجاره مسکن یک خوابه در این شهر در ماه دسامبر، ۱۱۵۰ دلار اعلام شده. 

*این گزارش با استفاده از داده‌های واحدهای مسکونی اجاره‌ای لیست شده در سایت Rentals.ca تهیه شده. 

در ادامه می‌توانید «نمودار تغییرات متوسط اجاره مسکن در کانادا» و «میانگین اجاره در شهرهای اطراف تورنتو و دیگر شهرهای بزرگ کانادا» را ببینید.