شکایت دسته جمعی علیه اپل برای دیوایس هایی که کُند می‌شوند

قرار است شرکت اپل به برخی از کاربرانش در کانادا بیش از ۱۱ میلیون دلار غرامت پرداخت کند. 

علیه شرکت اپل یک شکایت جمعی تنظیم شده. این شکایت ادعا می‌کند که اپل در برخی از نسخه‌های IOS «ویژگی‌های کاهش عملکرد» را پیاده‌سازی کرده. این ویژگی باعث بروز یک سری مشکلات در باتری، خاموش شدن ناگهانی تلفن همراه و کاهش عمر برخی از آیفون‌ها می‌شود. 

همیشه این گمانه زنی بین کاربران وجود داشته که اپل، دیوایس‌های قدیمی را عمدا کُند می‌کند تا مردم به خرید مدل‌های جدید‌تر ترغیب شوند.

ساکنان کانادا (به جز کبک) که قبل از دسامبر ۲۰۱۷ دارای مدل‌های خاص آیفون بودند، ممکن است واجد شرایط دریافت غرامت باشند و تا ۱۵۰ دلار غرامت دریافت کنند. این مدل‌ها عبارتند از:


– iPhone 6, 6 Plus, 6s, 6s Plus, SE with iOS 10.2.1 or later installed or downloaded before Dec. 21, 2017.

– iPhone 7 or 7 Plus with iOS 11.2 or later installed or downloaded before Dec. 21, 2017.

البته اینکه اپل موافقت کرده برای حل و فصل دعوی غرامت پرداخت کند، به معنی این نیست که این شرکت اشتباه خود را پذیرفته. شرکت اپل تا الان تمام اتهاماتی که علیه‌اش مطرح شده را رد کرده. 

نکته مهم این شکایت جمعی این است که به نگرانی‌های مصرف کننده در مورد عملکرد و طول عمر مدل‌های قدیمی آیفون، به ویژه در رابطه با عمر باتری و عملکرد دستگاه، پاسخ می‌دهد.

پس از تایید نهایی دادگاه، افراد واجد شرایط می‌توانند از طریق وب سایتی که معرفی خواهد شد درخواست خود را برای دریافت غرامت ثبت کنند.