جایگزینی تست پاپ اسمیر با کیت‌های آسان آزمایش خانگی

اولین برنامه غربالگری شخصی سرطان دهانه رحم در بریتیش کلمبیا راه اندازی شده. این برنامه به افراد این امکان را می‌دهد تا با استفاده از کیت‌های مخصوص، غربالگری‌های مربوط به سرطان دهانه رحم را در خانه انجام دهند. 

کیت‌های جدید جایگزین روش پاپ اسمیر هستند و با بررسی و تشخیص ویروس HPV، می‌توانند احتمال ابتلا به سرطان را تشخیص دهند. آمارها نشان می‌دهند که غربالگری HPV در خانه موثرتر و راحت‌تر از انجام تست پاپ اسمیر است و دقت بالایی هم دارد. 

تست پاپ اسمیر که از آن برای غربالگری سرطان دهانه رحم استفاده می‌شود، در کانادا در حال حذف شدن است و به جای آن زنان می‌توانند از کیت‌های خانگی HPV استفاده کنند. 

از ۲۹ ژانویه ساکنان بریتیش کلمبیا می‌توانند این کیت‌ها را به صورت آنلاین یا تلفنی سفارش دهند. استفاده از این کیت ها بسیار راحت است. طبق دستورالعمل نوشته شده روی کیت تست را در خانه انجام می‌دهید و سپس نمونه را به یک ارائه دهنده خدمات بهداشت و درمان ارسال می‌کنید. جواب تست بین چهار تا شش هفته بعد آماده می‌شود. 

غربالگری سرطان دهانه رحم با استفاده از کیت های خانگی هنوز رسما در آنتاریو آغاز نشده است، اما انتظار می رود که در آینده نزدیک در این استان هم انجام شود.

سرطان دهانه رحم چهارمین سرطان شایع در بین زنان در سراسر جهان است و در بین زنان کانادا هم به سرعت در حال افزایش است. سالانه ابتلای حدود ۲۰۰ نفر در بریتیش کلمبیا به سرطان دهانه رحم تشخیص داده می‌شود.