آیا قیمت خودرو در سال ۲۰۲۴ در کانادا کاهش می‌یابد؟

با آغاز سال جدید میلادی بسیاری از مردم می‌خواهند بدانند که آیا امسال قیمت خودرو در کانادا کاهش می‌یابد یا نه. در این مطلب پیش بینی کارشناسان را راجع به بازار خودروی کانادا در سال ۲۰۲۴ با هم می‌خوانیم. 

کارشناسان می‌گویند که روند عرضه خودروهای نو و موجودی خودروهای دست دوم بهبود پیدا کرده، اما بازار به حدی بهبود نیافته که انتظار کاهش قابل توجه قیمت را در سال ۲۰۲۴ داشته باشیم. 

در طول پاندمی کرونا صنعت خودرو با مشکلات زنجیره تامین و کاهش تراشه‌های کامپیوتری رو به رو شد. در نتیجه عرضه خودروهای صفر کاهش پیدا کرد و به دنبال آن قیمت خودروی نو و دست دوم افزایش یافت. 

از اواخر سال ۲۰۲۳ روند عرضه خودروهای صفر در کانادا بهبود پیدا کرده. گزارش Auto Trader نشان می‌دهد که به دلیل افزایش عرضه خودرو، قیمت آن در اکتبر ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

میزان فروش خودرو هم در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل از آن حدود ۱۲ درصد بیشتر شده که افزایش قابل توجهی برای بازار خودروی کانادا محسوب می‌شود. 

از طرفی، افزایش تقاضا برای خودروهای صفر باعث شده تا بازار خودروهای دست دوم هم از پایان تابستان روند کاهشی به خود بگیرد. 

البته علیرغم برخی کاهش قیمت‌ها، قیمت خودروی صفر در کانادا همچنان بالاست. میانگین قیمت خودرو در سال ۲۰۲۳ حدود ۶۸ هزار دلار گزارش شده که حدود ۲۰ درصد از سال گذشته بیشتر است.