آیا آتش بازی در ملک شخصی در تورنتو به مناسبت «سال نو» مجاز است؟

آتش بازی سال نو یک سنت دیرینه است و بسیاری از مردم علاقه دارند تا در ملک شخصی خود یا در امکان عمومی مثل پارک ها، مراسم آتش بازی را برگزار کنند. 

توجه داشته باشید که قوانین مربوط به برگزاری مراسم آتش بازی در هر شهر با شهر دیگر متفاوت است. بنابراین بهتر است قبل از هرگونه اقدامی، قوانین مربوط به شهر خود را بدانید. 

تورنتو

ساکنان تورنتو فقط در روز «ویکتوریا دِی» و «کانادا دِی» می‌توانند تا ۱۱ شب در ملک شخصی خود مراسم آتش بازی را برگزار کنند. این یعنی در شب سال نو هیچ یک از ساکنان تورنتو اجازه برپایی آتش بازی را ندارند، مگر اینکه از قبل مجوز گرفته باشند. 

همچنین در شب سال نو برگزاری مراسم آتش بازی در پارک‌ها و سواحل عمومی تورنتو مجاز نیست، مگر اینکه از قبل شهرداری تاییدیه آن را صادر کرده باشد. 

هر کس بدون مجوز در ملک شخصی یا اماکن عمومی شهر آتش بازی برگزار کند بین ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار جریمه خواهد شد. 

برای اطلاعات بیشتر به سایت شهرداری تورنتو مراجعه کنید.

www.bit.ly/fireworks2024

وان، مارکام، ریچموندهیل و برمپتون

ساکنان این مناطق هم مثل ساکنان تورنتو اجازه برگزاری آتش بازی بدون مجوز را در شب سال نو ندارند. در صورت تخلف، فرد متخلف جریمه خواهد شد.

آتش بازی در ملک خصوصی، فروش، توزیع یا در اختیار داشتن وسایل آتش بازی در برمپتون ممنوع است.

می سی ساگا

ساکنان می سی ساگا می توانند تا ساعت یک بامداد اول ژانویه در ملک شخصی خود آتش بازی برپا کنند، اما در اماکن عمومی شهر، مثل خیابان ها و پارک ها ممنوعیت وجود دارد.

می سی ساگا اخیرا جریمه های آتش بازی غیرقانونی را افزایش داده. از اول دسامبر سال جاری هر کس با برگزاری آتش بازی بدون مجوز در اماکن عمومی به اموال عمومی یا سایر افراد آسیب بزند، ممکن است تا صد هزار دلار جریمه شود.