مالیات مسکن خالی در تورنتو: تا ۲۹ فوریه وضعیت ملک خود را مشخص کنید

در راستای طرح «مالیات مسکن خالی»، ساکنان تورنتو تا پایان فوریه ۲۰۲۴ مهلت دارند وضعیت خالی بودن یا خالی نبودن ملک خود را اعلام کنند. 

اگر که ساکن خانه هستید، یا آن را اجاره داده اید یا ملک مسکونی شما خالی است، در هر صورت باید وضعیت آن را به اطلاع شهرداری برسانید.

این طرح در سال ۲۰۲۱ به تصویب شورای شهر رسید و از سال گذشته اجرایی شد. طبق آمار، طرح مالیات مسکن خالی در اولین سال اجرایی شدن خود، حدود ۵۴ میلیون دلار برای شهر تورنتو درآمد داشته.

مشمولین این قانون، باید سالانه ۳ درصد ارزش ملک خود را به عنوان مالیات بپردازند. ملک هایی که دارای شرایط زیر باشند، مشمول پرداخت مالیات مسکن خالی هستند:

– ملک، محل اصلی سکونت مالک نباشد

– ملک در یک سال گذشته، حداقل شش ماه خالی از سکنه بوده باشد

– ملک دارای شرایط معافیت نباشد 

در سال‌های مالیاتی ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ میزان مالیات مسکن خالی، ۱ درصد ارزش خانه بود، اما شهرداری تورنتو اکتبر امسال آن را به ۳ درصد افزایش داد. 

در صورتی که مالک تا پایان مهلت مقرر (۲۹ فوریه ۲۰۲۴) وضعیت ملک خود را مشخص نکند، ملک خالی تلقی شده و مشمول پرداخت مالیات می‌شود. 

همچنین در صورت عدم تعیین وضعیت، ممکن است صاحب خانه ۲۵۰ دلار جریمه شود و در صورت ارائه اطلاعات نادرست و فرار از پرداخت مالیات، امکان جریمه تا سقف ۱۰ هزار دلار وجود دارد. 

برای اطلاعات بیشتر و مشخص کردن وضعیت ملک خود به لینک کوتاه شده زیر مراجعه کنید:

www.bit.ly/tovacanthometax