تاریخ انقضای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) نزدیک است، چه کار باید بکنیم؟

اداره مهاجرت کانادا در اطلاعیه اخیر خود اعلام کرد که مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) در سال ۲۰۲۴ تمدید نمی‌گردد، اما کسانی که مجوز کار پس از فارغ التحصیلی‌شان (PGWP) قبل از ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ منقضی می‌شود، می‌توانند برای تمدید مجوز کار خود به مدت ۱۸ ماه اقدام کنند. 

سیاست موقت تمدید PGWP در دوران پاندمی کرونا و به خاطر مشکلات بازار کار اجرایی شد و تا الان سه بار تمدید شده است، اما وزیر مهاجرت صراحتا اعلام کرده که این سیاست در سال ۲۰۲۴ دیگر تمدید نخواهد شد.

در دوران پاندمی به دلیل توقف برگزاری دراوهای اکسپرس انتری، اداره مهاجرت تصمیم گرفت تا اجازه دهد دارندگان PGWP، مجوز خود را تمدید کنند. با این کار آن ها می‌توانستند مدت زمان طولانی تری در کانادا بمانند و کار کنند.

مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه یا موسسات آموزشی معتبر، در کانادا بمانند و کار کنند. این مجوز بسته به طول دوره تحصیل تا سه سال اعتبار دارد و به طور کلی قابل تمدید نیست (مگر در مواقع خاص).

بسیاری از دارندگان PGWP از طریق اکسپرس انتری، اقامت دائم خود را دریافت می‌کنند. داوطلبانی که تاریخ انقضای PGWP آن ها نزدیک است، اما هنوز دعوت نامه ای از طریق اکسپرس انتری دریافت نکرده اند، می توانند با انجام یک سری اقدامات برای خود زمان بخرند و در کانادا بمانند. برای اطلاع از این اقدامات، اسلایدها را ورق بزنید.

(توجه داشته باشید که این اقدامات برای شرایطی است که فرد دیگر اجازه تمدید PGWP  خود را نداشته باشد)

ویزیتور رکورد

اگر حداقل ۳۰ روز قبل از انقضای PGWP خود برای ویزیتور رکورد درخواست دهید، می توانید در کانادا بمانید. به گفته اداره مهاجرت ویزیتور رکورد معمولا شش ماه اعتبار دارد، اما بسته به شرایط می تواند این مدت زمان تغییر کند.

برای یک ورک پرمیت دیگر درخواست دهید

داوطلبان می توانند تا قبل از پایان فوریه ۲۰۲۴، هم زمان که منتظر برگزاری دراو اکسپرس انتری هستند، برای یک ورک پرمیت دیگر درخواست دهند. 

همچنین داوطلب می تواند از کارفرمای خود بخواهد تا ارزیابی LMIA را دریافت کند تا او بتواند کلوزد ورک پرمیت داشته باشد. در این شرایط فرد می تواند به کار در کانادا ادامه دهد، اما نمی تواند کارفرمای خود را تغییر دهد.

قبلا درخواست اقامت دائم خود را به اداره مهاجرت ارسال کردید

اگر درخواست اقامت دائم خود را ارسال کردید، اما هنوز تصمیم نهایی را از اداره مهاجرت دریافت نکردید، ممکن است واجد شرایط درخواست Bridging Open Work Permit باشید. این مجوز به کاندید دریافت اقامت دائم اجازه می دهد که در کانادا به کار خود ادامه دهد.