برگزاری پارتی شب سال نو در اقامتگاه‌های Airbnb ممنوع است

پلتفرم Airbnb موقتا مقررات سختگیرانه‌ای برای شب سال نو تعیین کرده. بر اساس این محدودیت ها، هیچ کس در آنتاریو و سراسر کانادا نمی‌تواند خانه‌های Airbnb را برای برگزاری پارتی شب سال نو اجاره کند. 

البته این محدودیت‌های سختگیرانه فقط مختص سال نو نیستند و قبلا در تعطیلات دیگر سال مثل هالووین هم اجرا شده اند. 

پلتفرم Airbnb به کمک هوش مصنوعی رزرو‌های شب سال نو را در کانادا، آمریکا، بریتانیا و سایر کشورها بررسی می‌کند تا مشخص شود که اقامتگاه برای چه مقصودی رزرو شده. 

یکی از فاکتورهای مورد بررسی، مدت زمان اجاره اقامتگاه است. در زمان‌های خاص سال رزروهای یک شبه، دو شبه و سه شبه (به طور کلی رزرو کوتاه مدت) می‌تواند نشان دهنده برگزاری پارتی و مهمانی باشد. 

همچنین نوع اقامتگاه انتخابی هم بررسی می‌شود. مثلا رزرو یک خانه بزرگ با قیمت بالا نشان می‌دهد که احتمالا قرار است افراد زیادی در این خانه حضور داشته باشند و بخواهند پارتی برگزار کنند. 

علاوه بر این، شهر مبدا و مقصد هم مهم است. اگر کسی که ساکن تورنتو است یک اقامتگاه در تورنتو رزرو کند، می‌توان احتمال داد که این شخص قصد برگزاری پارتی دارد. 

هنگام رزرو اقامتگاه باید سیاست ها و محدودیت های Airbnb برای برگزاری پارتی را بپذیرید. در صورت نقض قوانین، ممکن است اکانت شما تعلیق شود و یا به طور کامل حذف گردد.

آیا محدودیت‌های سختگیرانه Airbnb تاثیری هم داشته؟ 

گزارش‌ها نشان می‌دهند که با اعمال این محدودیت‌ها، شب سال نوی گذشته حدود ۴۲۰۰ نفر در آنتاریو از رزرو اقامتگاه منع شده اند. حدود ۱۵۵۰ نفر از این افراد ساکن تورنتو بوده اند. 

پلتفرم Airbnb محدودیت برگزاری پارتی در ایام خاص سال را از شب سال نوی ۲۰۲۰ آغاز کرد. طبق آمار از آن زمان تا الان، گزارشات مربوط به برگزاری پارتی در اقامتگاه‌های Airbnb حدود ۷۸ درصد کاهش یافته است.