پیش بینی جدید TD Bank: کاهش ۱۰ درصدی میانگین قیمت مسکن در کانادا تا اوایل سال آینده

دومین بانک بزرگ کانادا، TD Bank، پیش بینی کرده که میانگین قیمت مسکن در کانادا تا اوایل سال ۲۰۲۴ حدود ۱۰ درصد کاهش می‌یابد. 

چه عواملی در این کاهش قیمت دخیل هستند؟ 

کارشناسان این بانک معتقدند که کاهش قیمت مسکن در بازار املاک و مستغلات دو استان آنتاریو و بریتیش کلمبیا یکی از عوامل کاهش قیمت کلی املاک کانادا است. 

نسبت میزان معاملات به لیستینگ‌های جدید (SNLR)، یکی دیگر از عوامل کاهش میانگین قیمت مسکن عنوان شده. 

طبق آمار، در آنتاریو SNLR از ۶۳ درصد در ماه می‌ به ۳۹ درصد در ماه اکتبر کاهش یافته که نشان دهنده تغییر تعادل بازار مسکن به نفع خریداران است. همچنین SNLR کل کشور در ماه اکتبر به پایین‌ترین سطح ده‌ ساله خود یعنی ۴۹٫۵ درصد سقوط کرده. 

نسبت میزان معاملات به لیستینگ‌های جدید (SNLR) یک معیار کلیدی در حوزه املاک و مستغلات است که تعادل یا عدم تعادل بازار مسکن را نشان می دهد. می توان گفت که هر چقدر SNLR کمتر باشد، تعداد واحدهای لیست شده از تعداد خریداران مسکن بیشتر است.

البته کارشناسان خاطر نشان می‌کنند که حتی با کاهش ۱۰ درصدی، میانگین قیمت مسکن همچنان ۱۵ درصد بالاتر از دوران قبل از پاندمی کرونا خواهد بود. 

تی دی بانک در بخش دیگری از پیش بینی خود به احتمال کاهش نرخ بهره اشاره کرده. این پیش بینی می‌گوید که احتمالا نرخ بهره پایه در سه ماهه دوم سال آینده کاهش می‌یابد و همین مسئله از کاهش بیشتر قیمت مسکن جلوگیری می‌کند. 

همچنین کارشناسان انتظار دارند که رشد جمعیت در دراز مدت همچنان تقاضای بالای مسکن را حفظ کند. 

برای مشاهده گزارش کامل TD Bank می‌توانید به لینک کوتاه شده زیر مراجعه کنید.

www.bit.ly/tdbankhomeprice