تورنتو رتبه ۲۳ از بین ۱۰۰ شهر برتر جهان

اخیرا گزارشی منتشر شده که شهرهای پر جمعیت جهان را بررسی و ۱۰۰ شهر برتر را رتبه بندی کرده. طبق این رتبه بندی، «تورنتو» در جایگاه بیست و سوم قرار گرفته و یکی از بهترین شهرهای دنیا برای کار و زندگیست.

این رتبه بندی را یک شرکت مشاوره بین المللی به نام Resonance Consultancy، به تازگی منتشر کرده. 

این شرکت بیش از ۲۷۰ شهر اصلی با جمعیت بیش از یک میلیون نفر را از نظر فاکتورهای متعدد بررسی کرده و در نهایت ۱۰۰ شهر برتر دنیا برای بازدید، زندگی و سرمایه گذاری، مشخص شده. 

از جمله فاکتورهای مورد بررسی در این گزارش می‌توان به Livability و Lovability اشاره کرد. Livability یعنی ارزیابی شهر از نظر مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری، نقاط دیدنی و به طور کلی دسترسی. Lovability یعنی ارزیابی از منظر زیست شبانه، رستوران ها، خرید، جاذبه‌ها و معروف بودن در اینستاگرام. 

با توجه به همه این مسائل، «تورنتو» رتبه ۲۳ را در این رتبه‌بندی کسب کرده. از دیگر شهرهای کانادا که در این رتبه‌بندی قرار گرفته‌اند می‌توان به ونکوور (رتبه ۵۰)، مونترال (رتبه ۶۰)، اتاوا (رتبه ۹۰) و کلگری (رتبه ۹۳) اشاره کرد. 

ناگفته نماند که همین کمپانی در سال ۲۰۲۱ تورنتو را در رتبه ۱۳ قرار داده بوده، اما امسال رتبه ۲۳ را به تورنتو اختصاص داده شده.

در این گزارش درباره تورنتو این طور گفته شده که «رشد اقتصادی که توسط مهاجرت و سرمایه‌گذاری بین المللی تقویت می‌شود، بزرگترین شهر کانادا را برای کارهای بزرگ آماده کرده است.»

ده شهر برتر دنیا بر اساس گزارش Resonance Consultancy عبارتند از: ۱. لندن، بریتانیا

۲. پاریس، فرانسه

۳. نیویورک سیتی، آمریکا

۴. توکیو، ژاپن

۵. سنگاپور

۶. دبی، امارت متحده عربی

۷. سن فرانسیسکو، آمریکا

۸. بارسلونا، اسپانیا

۹. آمستردام، هلند

۱۰. سئول، کره جنوبی