سالن نمایش تسخیر شده تورنتو The Elgin and Winter Garden Theatre

اگر به خاطر داشته باشید، چند پست قبل‌تر مکان‌های ترسناک و تسخیر شده تورنتو را معرفی کردیم. یکی از این مکان ها، The Elgin and Winter Garden Theatre بود. 

 

این سالن نمایش در سال ۱۹۱۳ احداث شده و حدود ۱۰۰ سال قدمت دارد. بخش Winter Garden این سالن در سال ۱۹۲۸ بسته شد. اما سالن نمایش Elgin باز ماند و به عنوان خانه سینما و نمایش به کار خود ادامه داد. 

در نهایت، نهاد Ontario Heritage در سال ۱۹۸۱ این سالن را خریداری کرد و از آن پس اینجا به یک مکان تاریخی – ملی تبدیل شد. 

این سالن تئاتر علاوه بر معماری زیبا و جنبه تاریخی اش، به خاطر داستان‌های ترسناکی که راجع به آن می‌گویند، معروف شده. بین مردم شایعه شده که این مکان تسخیر شده است و ارواح سرگردان در آن تردد می‌کنند. 

همین معروفیت باعث شده تا تورهای بازدید از سالن راه اندازی شوند و علاقمندان بتوانند تمام راهروها و گوشه و کنارهای این مکان قدیمی را کاوش کنند و به دنبال ارواح بگردند. حتی دیده شده بعضی‌ها مراسم احضار ارواح هم اجرا می‌کنند. 

یکی از مشهورترین ارواح سالن، Lavender Lady نام دارد. شهرت این روح آنقدر زیاد است که در سال ۲۰۱۶ تصویر آن بر روی تمبر یادبود پست کانادا، چاپ شده. 

کسانی که شبح «لوندر لیدی» را دیده‌اند می‌گویند او اغلب در راه پله‌های بزرگ و داخل آسانسور دیده می‌شود و اگر از کنار شما رد شود، دما به طور محسوسی کاهش می‌یابد، نسیم خنکی می‌وزد و بوی گل لوندر در فضا پخش می‌شود!

اگر دوست دارید در تورنتو چرخی بزنید و بیشتر با شهر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم از این مکان تاریخی بازدید کنید. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت زیر سر بزنید:

www.heritagetrust.on.ca/ewg/ewg-home