متوسط اجاره مسکن در شهرهای کانادا: گزارش جولای ۲۰۲۳

جدیدترین گزارش وضعیت اجاره مسکن در کانادا (برای جولای ۲۰۲۳) توسط Rentals.ca منتشر شد.

طبق این گزارش، متوسط کلی اجاره مسکن در کانادا (Asking rents) دوباره رکورد زد و به ۲۰۷۸ دلار رسید.

رکورد قبلی ۲۰۴۲ دلار (در جون ۲۰۲۳) بود. افزایش نرخ بهره، افزایش جمعیت و تعجیل دانشجویان برای بستن قرارداد اجاره قبل از شروع پاییز، از جمله دلایل بالا رفتن اجاره بها اعلام شده.

در مقایسه با جولای ۲۰۲۱، متوسط اجاره بها در کانادا ۲۱ درصد یا ۳۵۴ دلار در ماه افزایش یافته است.

این گزارش نشان می‌دهد که میانگین کلی اجاره مسکن در کانادا در ماه جولای، ۱٫۸ درصد از جون ۲۰۲۳ گرانتر شده و این سریع‌ترین افزایش ماهانه در طی ۸ ماه گذشته بوده. نرخ تورم سالانه اجاره مسکن هم در ماه جولای به ۸٫۹ درصد رسیده.

افزایش اجاره‌ها در همه جای کشور یکسان نبوده و در بعضی جاها مثل تورنتو و ونکوور، اجاره مسکن با سرعت بیشتری گرانتر شده.

بر اساس گزارش جدید، متوسط اجاره مسکن یک خوابه در شهر تورنتو ۲۵۹۲ دلار است که نسبت به سال گذشته ۱۳٫۴ درصد بیشتر شده. متوسط اجاره مسکن دو خوابه هم ۳۳۷۰ دلار اعلام شده که نسبت به سال قبل، ۸٫۹ درصد افزایش داشته.

ونکوور گران‌ترین شهر کانادا برای اجاره مسکن است. به طور متوسط هزینه اجاره مسکن یک خوابه در این شهر، ۳۰۱۳ دلار است که نسبت به سال گذشته ۱۶٫۲ درصد بیشتر شده. اجاره مسکن دو خوابه هم ۳۹۱۸ دلار اعلام شده که نسبت به سال قبل ۱۵٫۷ درصد افزایش یافته.

شهر Grande Prairie در آلبرتا هم ارزان‌ترین شهر کانادا از نظر اجاره بهاست. متوسط اجاره مسکن یک خوابه در این شهر در ماه جولای، ۱۰۳۷ دلار اعلام شده.

*این گزارش با استفاده از داده‌های واحدهای مسکونی اجاره‌ای لیست شده در سایت Rentals.ca تهیه شده.

در ادامه می توانید «نمودار تغییرات متوسط اجاره مسکن در کانادا» و «میانگین اجاره در شهرهای اطراف تورنتو و دیگر شهرهای بزرگ کانادا» را ببینید.