کمترین و بیشترین مالیات انتقال زمین (LTT) متعلق به کدام شهرهای آنتاریو است؟

در جریان خرید و فروش خانه، هزینه‌های متعددی بر دوش خریدار و فروشنده است. یکی از این هزینه ها، مالیات نقل و انتقال زمین (land transfer tax) است که خریدار پرداخت می‌کند. در این پست بیشتر راجع به مالیات نقل و انتقال زمین (LTT) صحبت می‌کنیم.

مالیات انتقال زمین (LTT) توسط استان دریافت می‌شود. البته در شهر تورنتو، شهرداری مسئول دریافت آن است.

به طور کلی میزان مالیات انتقال زمین، بر اساس کل قیمت خرید خانه محاسبه می‌گردد و باید از قبل پرداخت شود. البته خانه اولی‌های آنتاریو، در بعضی از شهرها می‌توانند تا ۴ هزار دلار روی مالیات انتقال زمین تخفیف بگیرند.

وب سایت zoocasa که در زمینه املاک و مستغلات فعالیت می‌کند، اخیرا یک بررسی انجام داده. در این مطالعه، ۳۵ منطقه مختلف آنتاریو از نظر میزان مالیات انتقال زمین، بررسی شده اند تا مشخص شود ساکنان کدام شهرها بیشترین و کمترین مالیات را پرداخت می‌کنند.

به طور کلی هرچقدر خانه‌ای که می‌خواهید بخرید، گران‌تر باشد، مالیات انتقال زمین آن هم گران‌تر است.

مثلا اگر کسی برای اولین بار بخواهد در شهر تورنتو خانه بخرد، برای خانه‌ای با قیمت متوسط ۱ میلیون و ۱۲۰ هزار دلار، باید حدود ۲۹ هزار دلار مالیات انتقال زمین پرداخت کند. تورنتو گران ترین شهر آنتاریو در زمینه مالیات انتقال زمین است.

در مقابل، اگر کسی بخواهد برای اولین بار در Sault Ste. Marie و Thunder Bay خانه بخرد، به خاطر وجود تخفیف ۴ هزار دلاری، مبلغی بابت مالیات انتقال زمین پرداخت نمی‌کنند.

کمترین مالیات نقل و انتقال زمین در آنتاریو، مربوط به Sudbury است. قیمت مسکن در سادبری به طور متوسط حدود ۴۲۳ هزار دلار است و حدود هزار دلار به عنوان مالیات انتقال زمین پرداخت می شود.

با توجه به اینکه میانگین قیمت مسکن در کانادا تقریبا ۶۸۶ هزار دلار است، می‌توان گفت که میزان مالیات انتقال زمین برای خانه‌هایی در این رنج قیمت هستند، حدود ۶ هزار دلار یا کمتر است.

متاسفانه تخفیف ۴ هزار دلاری فقط برای خانه اولی‌ها در نظر گرفته شده و کسانی که برای بار دوم – یا بیشتر – در آنتاریو خانه می‌خرند، مشمول تخفیف نمی‌شوند.

با توجه به این مسئله، خریداران خانه در شهر گرانی مثل تورنتو، حدود ۳۸ هزار دلار بابت مالیات انتقال زمین پرداخت می‌کنند. علت این افزایش، اضافه شدن مالیات شهری به مالیات انتقال زمین است.

بنابراین، اگر قصد خرید خانه در آنتاریو دارید، مالیات انتقال زمین را در هزینه‌های خرید مسکن حساب کنید و بر اساس آن بودجه خود را تنظیم کنید.

برای اطلاعات بیشتر حتما در این زمینه با یک مشاور املاک با تجربه مشورت کنید.