علیرغم وعده وزیر مهاجرت کانادا متقاضیان ایرانی ویزای TRV با مشکل مواجه هستند

اداره مهاجرت کانادا حدودا ۲ ماه پیش اعلام کرد که ظرف ۳۰ روز به ویزای اقامت موقت همسر (TRV) رسیدگی می‌کند. این اقدام در جهت بهبود مهاجرت خانوادگی در دستور کار قرار گرفته.

این برنامه برای متقاضیانی که قبلا برای اقامت دائم کانادا درخواست داده اند، انجام می‌شود. یعنی این افراد به جای آن که خارج از خاک کانادا، چند ماه منتظر تایید اقامت دائم خود باشند، می‌توانند به کانادا بیایند.

این بدان معناست که بستگان و همسران کسانی که در کانادا زندگی می‌کنند و اقامت دائم دارند، می‌توانند زودتر به اسپانسر خود ملحق شوند.

زمان معرفی این اقدام جدید (۲۶ می)، وزیر مهاجرت کانادا، شان فریزر اعلام کرد که ۹۰ درصد درخواست های ویزای اقامت موقت همسران، تایید خواهند شد.

اما الان، با گذشت ۲ ماه از معرفی این برنامه، گزارش ها حاکی از این است که درخواست بسیاری از متقاضیان، مخصوصا ایرانی ها، تایید نشده و این افراد باید هنوز برای ملحق شدن به اسپانسر خود در کانادا صبر کنند.

همچنین، با اینکه وزیر مهاجرت کانادا گفته بود ۹۰ درصد درخواست های ویزای اقامت موقت همسران تایید خواهد شد، اما درخواست بسیاری از ایرانی ها رد شده.

در این رابطه بسیاری از ایرانیان خواستار این هستند که اداره مهاجرت کانادا پرونده آن ها را دوباره بررسی کند و درخواست آن ها را تایید کند.