راهنمای خرید خانه در تورنتوی بزرگ: چه نوع مسکنی برای «خانه اولی ها» مناسب است؟

اگر خانه اولی هستید یا به عبارتی تصمیم دارید برای اولین بار در منطقه تورنتوی بزرگ (GTA) خانه بخرید، بهتر است با «انواع مسکن» آشنا شوید و بدانید کدامیک از آن ها برایتان مناسب است.

در این پست با انواع واحدهای مسکونی در کانادا آشنا می شویم. البته به عنوان خانه اولی، هیچ محدودیتی در انتخاب نوع مسکن ندارید، اما بعضی از واحدها برای خانه اولی‌ها بهتر و به صرفه‌تر هستند.

یکی از فاکتورهایی که هنگام خرید مسکن، تاثیر زیادی روی تصمیمات ما دارد، فاکتور قیمت است. به همین خاطر است که معمولا اولین واحد مسکونی که می خرید، آن خانه ای نیست که در رویایتان تصور می کنید. پس نگران این موضوع نباشید.

🔻کاندو (Condominium)

معمولا خانه اولی‌ها به سراغ «کاندو» می‌روند. کاندوها امکانات رفاهی و دسترسی خوبی به وسایل حمل و نقل عمومی دارند. واحدهای کاندو خیلی هم ارزان نیستند، اما معمولا در همان محدوده قیمت تعیین شده (asking price) به فروش می‌رسند.

🔻تاون هاوس (Townhouse)

اگر کسی به دنبال یک خانه‌ نسبتا مستقل با هزینه کمتر – نسبت به دیتچد و سِمی دیتچد – می‌گردد، بهتر است به سراغ «تاون هاوس» برود. تاون هاوس‌ها هزینه کمتر و زحمت نگهداری کمتری دارند.

🔻کاندو – تاون هاوس (Condo Townhouse)

«کاندو – تاون هاوس‌ها» بسیار شبیه تاون هاوس‌ها هستند، با این تفاوت که یک شرکت مالک کل مجموعه است. این یعنی شرکت بخشی از تعمیرات و نگهداری مجتمع را انجام می‌دهد و از این نظر کار شما کمی راحت‌تر است.

🔻دیتچد (Detached)

معمولا همه دوست دارند روزی یک «دیتچد» بخرند. این خانه‌های ویلایی زیبا در عین مستقل بودن، گران هستند و خریدن آن‌ها برای خانه اولی‌ها کار چندان راحتی نیست. بانگلوها (Bungalow) هم در دسته خانه‌های دیتچد قرار می‌گیرند اما معمولا فقط یک طبقه دارند و قدیمی هستند.

🔻سِمی دیتچد (Semi-Detached)

خانه‌های «سِمی دیتچد» شبیه خانه‌های دیتچد هستند با این تفاوت که با خانه کناری یک دیوار مشترک دارند. حتی ممکن است گاهی یک حصار یا driveway مشترک داشته باشند. اما صاحب این خانه ها، همچنان مالکیت کامل روی ملک خود دارند.

با توجه به توضیحات ارائه شده، می‌توان گفت که کاندو و تاون هاوس گزینه‌های مناسب‌تری برای خانه اولی‌ها هستند.

البته شرایط، اهداف و بودجه مالی افراد با هم متفاوت است و لزوما قرار نیست کاندو و تاون هاوس برای همه مناسب باشد.

بنابراین بهتر است قبل از خرید مسکن در منطقه تورنتوی بزرگ تحقیقات کافی داشته باشید.