متوسط اجاره مسکن در شهرهای کانادا: گزارش جون ۲۰۲۳

جدیدترین گزارش وضعیت اجاره مسکن در کانادا (برای جون ۲۰۲۳) توسط Rentals.ca منتشر شد.

طبق این گزارش، متوسط کلی اجاره مسکن در کانادا (Asking rents) در جون ۲۰۲۳ رکورد زده و به حدود ۲۰۴۲ دلار رسیده.

رکورد قبلی ۲۰۲۴ دلار (در نوامبر ۲۰۲۲) ثبت شده بود. افزایش نرخ بهره و افزایش جمعیت از جمله دلایل بالا رفتن اجاره بها اعلام شده.

این گزارش نشان می‌دهد که میانگین کلی اجاره مسکن در کانادا در ماه جون، ۱٫۴ درصد از می ‌۲۰۲۳ گرانتر شده و این سریع‌ترین افزایش ماهانه در سال جاری بوده. نرخ تورم سالانه اجاره مسکن هم در ماه جون به ۷٫۵ درصد رسیده.

طی دو سال گذشته، متوسط اجاره بها در کانادا ۲۰ درصد یا به طور متوسط ۳۴۱ دلار افزایش یافته.

البته افزایش اجاره‌ها در همه جای کشور یکسان نبوده و در بعضی جاها مثل تورنتو و ونکوور، اجاره مسکن با سرعت بیشتری گرانتر شده.

بر اساس گزارش جدید، متوسط اجاره مسکن یک خوابه در شهر تورنتو ۲۵۷۲ دلار است که نسبت به سال گذشته ۱۴٫۱ درصد بیشتر شده. متوسط اجاره مسکن دو خوابه هم ۳۳۰۱ دلار اعلام شده که نسبت به سال قبل، ۸٫۸ درصد افزایش داشته.

ونکوور گران‌ترین شهر کانادا برای اجاره مسکن است. به طور متوسط هزینه اجاره مسکن یک خوابه در این شهر، ۲۹۴۵ دلار است که نسبت به سال گذشته ۱۸٫۱ درصد بیشتر شده. اجاره مسکن دو خوابه هم ۳۸۶۳ دلار اعلام شده که نسبت به سال قبل ۱۴٫۲ درصد افزایش یافته.

شهر Grande Prairie در آلبرتا هم ارزان‌ترین شهر کانادا از نظر اجاره بهاست. متوسط اجاره مسکن یک خوابه در این شهر در ماه جون، ۱۰۲۶ دلار اعلام شده.

*این گزارش با استفاده از داده‌های واحدهای مسکونی اجاره‌ای لیست شده در سایت Rentals.ca تهیه شده.

«نمودار تغییرات متوسط اجاره مسکن در کانادا» و «میانگین اجاره در شهرهای اطراف تورنتو و دیگر شهرهای بزرگ کانادا» را ببینید.