خبر خوب برای متخصصان حوزه دیجیتال: استراتژی جدید کانادا برای جذب متخصصان

وزیر مهاجرت کانادا در کنفرانس Collision اعلام کرده که دولت در نظر دارد استراتژی جدیدی را برای جذب استعدادهای حوزه دیجیتال معرفی کند.

طرح جدید دولت برای جذب مهاجر از سایر کشورها (Digital Nomad Strategy) به ساکنان دیگر کشورها این امکان را می‌دهد که حداکثر ۶ ماه در کانادا کار کنند و اگر در این مدت جاب آفر گرفتند، می‌توانند به زندگی و کار در کانادا ادامه دهند.

در حال حاضر، افراد پس از گرفتن جاب آفر از کارفرمای کانادایی می‌توانند به این کشور بیایند و ورک پرمیت بگیرند و بمانند و کار کنند.

اما در استراتژی جدید، شخص می‌تواند همچنان برای کارفرمای خارجی کار کند و بدون داشتن جاب آفر از کارفرمای کانادایی، به کانادا بیاید.

به گفته وزیر مهاجرت، این طرح بخشی از استراتژی دولت برای جذب متخصصان با استعداد از سراسر جهان برای کار در کانادا است.

علاوه بر این، دیروز چهارشنبه ۲۸ جون اولین دراو (draw) اکسپرس انتری با روش جدید category-based برگزار شد.

در این دراو ۵۰۰ نفر از افراد متخصص در حوزه بهداشت و درمان برای دریافت اقامت دائم دعوت شدند. حداقل امتیاز سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS) در این دراو ۴۷۶ بوده.

دومین مرحله از اکسپرس انتری با روش جدید هم قرار است که چهارشنبه ۵ جولای برگزار شود و طبق آن از ۱۵۰۰ نفر برای دریافت اقامت دائم کانادا دعوت به عمل آید.

در روش جدید اکسپرس انتری، اداره مهاجرت کانادا چند دسته بندی مشاغل مورد نیاز اعلام می کند و دراو اکسپرس انتری را به صورت هدفمند و از میان این دسته بندی ها انجام می دهد.

برای سال ۲۰۲۳، اداره مهاجرت کانادا این دسته بندی ها را اعلام کرده:

🔻کسانی که تسلط قوی بر زبان فرانسه دارند، یا

🔻کسانی که در یکی از مشاغل زیر تجربه کار دارند:
◼️ بهداشت و درمان
◼️ علوم پایه، تکنولوژی، مهندسی، ریاضیات
◼️ مشاغل فنی مثل نجاری، لوله کشی، پیمانکاران
◼️ حمل و نقل
◼️ کشاورزی

اداره مهاجرت معتقد است که با روش جدید category-based selection، قادر خواهد بود مهاجران ماهر را بر اساس نیازهای بازار کار کانادا انتخاب کند و به آن ها اقامت دائم بدهد.

با توجه به این که کانادا با کمبود نیروی کار مواجه است، دولت تمام تلاش خود را می‌کند تا این شکاف را برطرف کرده و به رشد اقتصادی کشور کمک کند.

طبق آمار، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ کانادا رکورد زده و برای بیش از ۱۴۵ هزار نفر اقامت دائم صادر کرده.