تصویب بیمه درمانی اجباری برای اعضای اتحادیه مشاوران املاک آنتاریو (OREA)

اتحادیه مشاوران املاک آنتاریو در روزهای گذشته طرحی را تصویب کرد که طی آن یک نوع بیمه درمانی با نام Ontario Realtor Wellness Program برای اعضای این اتحادیه اجباری می شود.

این بیمه اجباری قرار است که از سال ۲۰۲۴ برای اعضای اتحادیه اعمال شود.

با اجباری شدن این بیمه، حق عضویت در اتحادیه مشاوران املاک آنتاریو به سالانه حدود ۷۷۰ دلار می رسد. در واقع انتظار می رود که این بیمه برای اعضا، ماهانه حدود ۵۵ دلار هزینه بیشتر داشته باشد.

اتحادیه مشاوران املاک آنتاریو می گوید که این بسته پیشنهادی، ارزشی بالغ بر ۲ هزار دلار دارد.

اما بعضی مشاوران املاک با این طرح مخالف هستند. آن ها معتقدند که این طرح عجله ای تصویب شده و نظر اعضا در این تصمیم دخالت داده نشده.

آن ها می گویند که بیمه درمانی یک تصمیم شخصی است و اتحادیه نمی تواند در آن دخالت کند و آن را دیکته کند. همچنین، آن ها معتقدند که این طرح شفافیت لازم را ندارد.

به گفته مخالفان این طرح، اتحادیه مشاوران املاک آنتاریو حدود ۹۶ هزار عضو دارد. با توجه به این که ماهانه ۵۵ دلار و سالانه ۶۶۰ دلار هزینه این طرح بیمه اجباری می شود، در واقع اتحادیه سالانه بیش از ۶۳ میلیون دلار برای این پلن اجباری دریافت می کند.

مخالفان این طرح می گویند که این پلن بیمه بسیار پایه ای است و استفاده چندانی ندارد. آن ها همچنین تاکید کرده اند که بسیاری از مشاوران املاک از طریق همسر خود بیمه درمانی دارند که مواردی مثل دندانپزشکی و حتی ماساژ و موارد شخصی خودشان را کاور می کند و نیازی به این طرح اجباری ندارند.

اصرار اتحادیه مشاوران املاک آنتاریو مبنی بر اجباری بودن این پلن بیمه درمانی، این تردید را در میان بعضی ها ایجاد کرده که شاید اتحادیه با شرکت های بیمه قراردادی منعقد کرده و قرار است از این موضوع چند میلیون دلار سود ببرد.

در این رابطه یک طومار یا پتیشن (petition) ایجاد شده که خواستار لغو این طرح اجباری است. در زمان انتشار مطلب، بیش از ۴ هزار نفر این پتیشن را امضا کرده اند و خواستار لغو طرح بیمه درمانی اجباری برای مشاوران املاک عضو OREA شده اند.

برای مشاهده این پتیشن و امضای آن، به لینک کوتاه شده زیر مراجعه کنید: