از این پس مهاجران شاغل می توانند با داشتن «مجوز کار» در کانادا تحصیل کنند

دیروز دوشنبه ۲۷ جون، وزیر مهاجرت کانادا اعلام کرد که دولت محدودیت مدت زمان را برای برنامه‌های تحصیلی برداشته و کارگران خارجی با داشتن مجوز کار معتبر (work permit) می‌توانند در همه برنامه‌های آموزشی شرکت کنند.

این یعنی خارجی‌هایی که در کانادا مشغول به کار هستند و ورک پرمیت دارند، می‌توانند در انواع دوره های تحصیلی مجاز شرکت کرده و مهارت‌های لازم برای حرفه خود را کسب کنند.

قبل از این هم افراد شاغل می‌توانستند تحصیل کنند، اما فقط در دوره های آموزشی ۶ ماهه یا کمتر از ۶ ماه. اگر فردی می‌خواست در برنامه آموزشی بلند مدت شرکت کند، باید برای استادی پرمیت (study permit) درخواست می‌داد.

تغییرات جدید به مدت سه سال در دسترس خواهد بود و مهاجران می‌توانند با داشتن ورک پرمیت معتبر و بدون محدودیت زمانی، به صورت پاره وقت یا تمام وقت تحصیل کنند.

البته اگر فردی بخواهد بیش از مدت اعتبار ورک پرمیت خود تحصیل کند، آن وقت باید برای استادی پرمیت درخواست دهد. یعنی افراد شاغل تنها تا پایان تاریخ اعتبار ورک پرمیت خود می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند.

این تغییرات به مهاجران شاغل کمک می‌کند تا با تحصیل در کانادا، هم مهارت شغلی خود را افزایش دهند و هم امتیاز خود را در سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS) بالا ببرند و شانس بیشتری برای دریافت اقامت دائم کانادا داشته باشند.