چالش های مالی و بانکی که تازه واردان به کانادا با آن ها رو به رو هستند

مهاجرت به یک کشور جدید همیشه با چالش های خاص خودش همراه است.

در این رابطه بانک Scotiabank پژوهشی انجام داده تا با مهمترین چالش های پیش روی نیوکامرها آشنا شود.

اجاره مسکن، دریافت مدارک شناسایی معتبر، خرید سیم کارت و موبایل، دریافت کارت اعتباری و پیدا کردن شغل به عنوان بزرگترین چالش های نیوکامرها اعلام شده.

بنابراین یکی از مهم ترین چالش هایی که یک نیوکامر کانادا از بدو ورود به این کشور با آن رو به رو می شود، مسائل مربوط به امور بانکی و مالی است.

در این پست با نحوه کنترل و مدیریت مسائل مالی، به توصیه بانک Scotiabank آشنا می شویم.

🔻تقویت سواد مالی
سیستم مالی و بانکی کانادا متفاوت است. بهتر است اصطلاحات مالی و بانکی را یاد بگیرید تا بهتر مسائل مالی را درک کنید. همچنین می توانید از بانک ها مشاوره بخواهید تا شما را راهنمایی کنند و همه چیز را برایتان توضیح دهند.

🔻کسب امتیاز اعتباری (Credit Score)
برای گرفتن کارت اعتباری باید امتیاز اعتباری لازم و فیش حقوقی داشته باشید. البته بعضی از بانک ها بدون در نظرگرفتن سابقه اعتباری کانادایی، به تازه واردها کارت اعتباری با سقف اعتبار محدود ارائه می کنند. این کار باعث می شود تا به محض ورود به کانادا بتوانید سابقه اعتباری کانادایی خود را بسازید.

🔻بانکداری آنلاین
معمولا تازه واردها با سیستم بانکداری آنلاین بانک های کانادا آشنایی ندارند. می توانید با مراجعه به بانک خود از آن ها بخواهید نحوه انتقال پول به صورت آنلاین، چک کردن موجودی و یا استفاده از تسهیلات بانکی را به شما یاد بدهند.

🔻تهیه کارت اعتباری مناسب
طیف گسترده ای از کارت های اعتباری با محدودیت ها و سقف های اعتباری مختلفی وجود دارد که معمولا کارت اعتباری سطح پایه با سقف اعتباری محدود برای تازه واردها در نظر گرفته می شود. بهتر است با انواع کارت های اعتباری آشنا باشید تا راحت تر بتوانید کارت مناسب را انتخاب کنید.

🔻آشنایی با انواع کلاهبرداری های مالی
معمولا به دلیل عدم آشنایی با سیستم بانکی کانادا، تازه واردها هدف کلاهبرداری مالی قرار می گیرند. بهتر است با انواع کلاهبرداری های مالی آشنا باشید تا در صورت مواجهه با آن ها بتوانید گزارش دهید.

برای مثال، در کلاهبرداری های فیشینگ هویت سازمان های دولتی، بانک ها یا سایر شرکت‌ها جعل می شود و با ارسال پیام متنی از شما اطلاعات مالی یا شخصی تان را می‌خواهند.

در کلاهبرداری های مربوط به مسائل وام، کلاهبردار به شما وعده سود مالی خوبی در ازای گرفتن مبلغی می کند، اما بعد از گرفتن پول ناپدید می شود.

به طور کلی سعی کنید بعد از انتخاب بانک، حتما از آن ها مشاوره بخواهید تا در امور مالی و بانکی به شما کمک کنند. در بعضی از بانک ها می توانید مشاوری که به زبان شما صحبت کند، پیدا کنید و از آن ها کمک بخواهید.