طرح پیشنهادی اعضای شورای شهر تورنتو برای قانونی شدن مصرف الکل در پارک‌ها

دو تن از اعضای شورای شهر تورنتو طرحی را ارائه کرده اند که تابستان امسال مردم بتوانند آزادانه و به صورت قانونی در پارک ها نوشیدنی های الکلی مصرف کنند. این طرح دیروز چهارشنبه ۲۹ مارچ، به شورای شهر تورنتو ارائه شده.

یکی از کسانی که این طرح را ارائه کرده، گفته که این را تقریبا همه می دانند که بسیاری از مردم در پارک ها الکل می نوشند. اما با این طرح، در واقع به مردم اجازه داده می شود که به صورت قانونی و مسئولانه، در پارک ها نوشیدنی الکلی مصرف کنند.

طبق قانون فعلی تورنتو، افراد حق ندارند در پارک های شهر نوشیدنی الکلی مصرف کنند یا حتی ظرف باز شده آن را همراه خود داشته باشند. جریمه زیر پا گذاشتن این قانون ۳۰۰ دلار است.

اما پلیس تورنتو مدت ها است که مصرف غیر قانونی نوشیدنی های الکلی را در پارک ها و سواحل نادیده می گیرد. چون عملا معتقد است که منابع و نیروها باید برای اولویت های بهتر استفاده شوند.

جالب این جا است که در سال های قبل هم بارها پیشنهادهایی برای تغییر این قانون ارائه شده، اما در نهایت شورای شهر تورنتو به آن رای نداده.

در طرح جدید، به شهرهای بزرگی مثل ونکوور، ادمونتون و کلگری اشاره شده که طرح های مشابهی را به صورت آزمایشی اجرا می کنند.

موافقان این طرح می گویند که اجرای آن باعث کاهش آسیب های مصرف غیر قانونی الکل در پارک ها می شود و نوشیدنی های الکلی مسئولانه تر مصرف می شوند و همچنین امکانات مناسب این کار، مثل سرویس بهداشتی فراهم می شود.

اما مخالفان می گویند که همین الان هم اثرات منفی نوشیدن الکل در پارک ها و ساحل ها، روی تجربه بسیاری از شهروندان از گردش و تفریح تاثیر منفی دارد و اگر این کار آزادانه انجام شود، شدت آن بیشتر هم خواهد شد.

باید دید که آیا این بار طرح جدید پیشنهادی در شورای شهر رای می آورد و مصرف نوشیدنی های الکلی در پارک ها و سواحل تورنتو قانونی می شود؟