اداره مهاجرت کانادا مجوز کار PGWP را از ۶ آپریل برای فارغ التحصیلان تمدید می کند

کسانی که دارای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) هستند، می‌توانند از ۶ آپریل برای تمدید مجوز کار درخواست دهند. این خبر را وزیر مهاجرت کانادا روز جمعه ۱۷ مارچ اعلام کرده.

تمدید مجوز کار برای افرادی که PGWP آن‌ها منقضی شده یا در سال ۲۰۲۳ منقضی می‌شود، امکان‌پذیر است. همچنین کسانی که PGWP آن‌ها سال گذشته منقضی شده و همان موقع برای مجوز کار آزاد درخواست دادند هم مجددا می‌توانند درخواست دهند.

متقاضیان پس از ثبت درخواست در وب سایت اداره مهاجرت، ایمیل مجوز کار موقت را دریافت می‌کنند و می‌توانند این ایمیل را به کارفرما نشان داده و به صورت قانونی به کار خود ادامه دهند.

افرادی که وضعیت قانونی (legal status) آن‌ها منقضی شده هم می‌توانند در تاریخ ۶ آپریل برای بازگرداندن وضعیت خود اقدام کنند، حتی اگر از موعد آن گذشته باشد. پس از بازیابی وضعیت، آن‌ها هم مجوز کار موقت دریافت خواهند کرد.

پس از پایان تحصیل در آموزشگاه‌ها و موسسات عالی معتبر کانادا، دانشجویان بین المللی می‌توانند مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) دریافت کنند. با داشتن این مجوز آن‌ها می‌توانند تا حداکثر سه سال کار کنند.

در راستای جذب بیشتر مهاجر، دولت کانادا تصمیم گرفته به کسانی که PGWP آن ها منقضی شده این امکان را بدهد تا برای مجوز کار آزاد درخواست دهند. هدف از این اقدام، فراهم آوردن فرصتی برای اخذ اقامت دائم کانادا است.