۵ مزایا که دولت کانادا در بهار ۲۰۲۳ پرداخت می کند

اگر منتظر پرداخت مزایای امسال کانادا هستید، این پست مخصوص شماست. در این پست مزایایی که قرار است در بهار ۲۰۲۳، پرداخت شوند را معرفی می‌کنیم.

🔻اعتبار مالیاتی کالا و خدمات/ اعتبار GST/HST

اعتبار GST/HST که یک مزایای معاف از مالیات است، چهار بار در سال به افراد و خانواده‌هایی با درآمد کم و متوسط، برای جبران مالیات کالاها و خدمات پرداخت می‌شود.

اولین پرداختی این اعتبار مالیاتی در سال ۲۰۲۳، پنجم ژانویه بوده و حالا قرار است دومین پرداختی در تاریخ ۵ آپریل انجام شود.

🔻مزایای CAIP یا Climate Action Incentive Payment

دولت کانادا برای مقابله با تغییرات اقلیمی، سیاست‌هایی در نظر گرفته که یکی از آن‌ها مالیات کربن است. یعنی دولت به ازای تولید هر تن گاز گلخانه ای، مبلغی را به عنوان مالیات از مردم دریافت می‌کند.

این مالیات روی بسیاری از قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد. بنابراین، دولت کمک هزینه‌ای برای جبران ضرر ناشی از مالیات کربن، برای مردم در نظر گرفته. در صورتی که واجد شرایط دریافت CAIP باشید، می‌توانید آن را ۱۴‌ آپریل دریافت کنید.

🔻مزایای کمک هزینه کودکان یا Canada child benefit

این مزایا به صورت ماهانه به خانواده‌های واجد شرایط پرداخت می‌شود و معاف از مالیات است. لازم به ذکر است که این کمک هزینه به فرزندان زیر ۱۸ سال تعلق می‌گیرد. بهار امسال، چایلد بنفیت در تاریخ‌های ۲۰ آپریل، ۱۹ می‌ و ۲۰ جون پرداخت می‌شود.

🔻مزایای طرح بازنشستگی کانادا یا Canada Pension Plan
این مزایا به صورت ماهانه به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود، مشمول مالیات است و در واقع بخشی از درآمد بازنشسته ها است. اگر واجد شرایط دریافت CPP باشید، آن را تا پایان عمر دریافت خواهید کرد.

مزایای طرح بازنشستگی کانادا در تاریخ‌های ۲۶ آپریل و ۲۹ می‌ پرداخت خواهد شد.

🔻مزایای Ontario trillium benefit

دولت آنتاریو با ارائه این مزایا به شهروندان کم درآمد یا دارای درآمد متوسط کمک می‌کند تا هزینه قبض‌های انرژی، مالیات فروش و مالیات مسکن (property tax) را پرداخت کنند. این مزایا معاف از مالیات است و در تاریخ‌های ۶ آپریل، ۱۰ می‌ و ۹ جون به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود.