۸ نکته مهمی که مهاجران کانادا باید بدانند

وقتی که قصد مهاجرت به کانادا دارید، یا این که مهاجرت کرده اید و به اصطلاح نیوکامر هستید، شاید برایتان سوال باشد که چه چیزهایی مهم است درباره کانادا بدانید.

در این پست ۸ نکته مهمی که مهاجران کانادا باید بدانند را بررسی کرده ایم.

◼️فرهنگ و ارزش های کانادا:
کانادایی ها به مودب بودن و رفتار محترمانه با دیگران معروف هستند. برای درک بهتر و سازگاری با فرهنگ جدید، مهم است که با آداب و رسوم، سنت ها و ارزش های کانادایی ها آشنا شویم.

◼️قوانین و مقررات کانادا:
آشنایی با قوانین و مقررات کانادا، از جمله قوانین مهاجرتی، قوانین استخدامی و قوانین مالیاتی بسیار مهم است.

◼️سیستم بهداشت کانادا:
یکی از ویژگی‌های سیستم درمانی کانادا که در سراسر جهان مشهور است، دسترسی به خدمات درمانی رایگان برای شهروندان و افراد مقیم دائم است. دریافت کارت بهداشت برای دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی مهم است.

◼️سیستم آموزش کانادا:
کانادا سیستم آموزشی با کیفیتی دارد و مهم است که با گزینه های در دسترس برای شما و خانواده تان، از جمله مدارس دولتی و خصوصی، موسسات آموزش عالی و برنامه های آموزش زبان آشنا شوید.

◼️فرصت اشتغال در کانادا:
کانادا بازار کار قوی با فرصت های شغلی زیاد برای افراد ماهر دارد. تحقیق در مورد بازار کار و درک شرایط لازم برای کار در رشته خود در کانادا بسیار مهم است.

◼️مسکن و هزینه های زندگی در کانادا:
هزینه های زندگی در کانادا بسته به شهر و منطقه می تواند بسیار متفاوت باشد. تحقیق در مورد گزینه های مسکن و همچنین هزینه های زندگی در منطقه ای که می خواهید ساکن شوید، برای برنامه ریزی هزینه ها بسیار مهم است.

◼️زبان در کانادا:
همانطور که می دانید، کانادا کشوری دو زبانه است و دو زبان رسمی آن انگلیسی و فرانسوی است. مهم است که مهارت های زبان را ارزیابی کنید و برنامه های آموزش زبان را برای بهبود توانایی های ارتباطی خود در نظر بگیرید.

◼️منابع در دسترس برای مهاجران:
منابع زیادی برای افراد نیوکامر در کانادا در دسترس است که به community resources هم معروف هستند. این منابع خدمات مختلفی به مهاجران ارائه می کنند و کمک می کنند که روند مهاجرت آن ها به این کشور آسان تر شود. مثل کمک به مستقر شدن، برنامه های آموزش زبان و خدمات استخدامی.