در کدام استان های کانادا، بیشترین خطر حمله توسط حیوانات وحشی وجود دارد؟

ساکنان آلبرتا بیش از سایر استان‌های کانادا، باید نگران حمله حیوانات وحشی باشند.

با توجه به اطلاعات سازمان پارک‌های ملی کانادا از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۱، مردم استان آلبرتا با نرخ ۱ در ۱۱۴۴ نفر، بیشترین آسیب را از حمله حیوانات دیده اند.

بیشترین حادثه حمله حیوانات هم مربوط به گوزن بوده. البته گوزن حیوان خطرناکی نیست، اما وزن زیاد این حیوان (حداکثر ۵۰۰ کیلوگرم) در حوادث جاده ای می‌تواند آسیب زیادی وارد کند.

از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۱، بیش از ۳۷۰۰ حادثه مرتبط با حیوانات در آلبرتا ثبت شده که از سایر استان‌های کانادا، خیلی بیشتر است. پس از آلبرتا، بریتیش کلمبیا با ۲۹۳ حادثه در رتبه بعدی قرار گرفته.

به گفته سازمان پارک‌های ملی کانادا، اغلب حادثه‌های ثبت شده جزئی هستند و خطر تهدید آمیز برای مردم به حساب نمی‌آیند.

اما بعضی از آن‌ها در دسته پرخاشگرانه یا اصطلاحا aggressive encounters قرار می‌گیرند. این دسته شامل تماس فیزیکی و غیرفیزیکی حیوان وحشی با مردم، اموال یا حیوان خانگی آن ها است.

این گزارش نشان می‌دهد که آنتاریو با نرخ ۱ در ۳۷۴۳۱۸ نفر، کمترین میزان حادثه مرتبط با حیوانات را داشته و بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۱، فقط حدود ۳۸ حمله حیوانات در این استان ثبت شده است.

بیشترین حمله در آنتاریو متعلق به خرس سیاه بوده و پس آن مار زنگی در رتبه دوم قرار گرفته. مار زنگی ماساسوگا (massasauga rattlesnake) با طول حدود ۵۰ تا ۷۰ سانتی متر، تنها مار سمی استان است و در صورتی که احساس خطر کند، برای دفاع از خود گاز می‌گیرد.

خرس‌های سیاه هم به دلیل جمعیت زیاد خود، در بیشتر حملات دخیل هستند.

معمولا حیوانات در صورتی که احساس خطر کنند، به انسان آسیب می‌زنند. اما گاهی اوقات هم برای یافتن غذا وارد بافت شهری می‌شوند که خطراتی برای مردم به دنبال دارد.

به طور کلی توسعه و نفوذ زندگی شهری به زیستگاه حیوانات باعث شده آن‌ها در معرض خطر قرار بگیرند و حتی تنوع زیستی آن‌ها هم از بین برود.