بخش درمان آنتاریو نباید خصوصی سازی شود: درخواست منتقدان از مسئولان

چندی پیش دولت داگ فورد اعلام کرد که برای کاهش مدت زمان انتظار بیماران و ارتقا خدمت‌رسانی به ساکنان آنتاریو، قرار است انجام یک سری از خدمات درمانی (مثل جراحی‌های تحت پوشش OHIP) به کلینیک‌های خصوصی محول شود.

حالا حامیان سلامت آنتاریو می‌گویند که حاضرند هر کاری انجام دهند تا این اتفاق نیفتد. چون این طرح باعث می‌شود تا در آینده خدمات درمانی بیشتری توسط بخش خصوصی انجام شود و این درست نیست.

به عقیده این گروه، تصمیم داگ فورد برای خصوصی‌سازی درمان، یک تصمیم سیاسی است و ضرورتی برای انجام آن وجود ندارد.

آن‌ها با ارائه مستنداتی اعلام کرده‌اند که بسیاری از مردم وقتی به بخش خصوصی مراجعه کرده اند، مجبور شده اند به خاطر خدماتی که تحت پوشش بیمه درمانی استان است (مثل عمل آب مروارید و انجام MRI)، پول پرداخت کنند. در صورتی که این خدمات باید به صورت رایگان انجام شوند.

حتی در بعضی مواقع به بیماران گفته‌ شده که اگر می‌خواهند درمان آن ها تحت پوشش بیمه انجام شود، باید مدت زمان بیشتری منتظر بمانند.

حامیان سلامت آنتاریو معتقدند که قانون بهداشت کانادا و رایگان بودن یک سری از خدمات درمانی، دقیقا برای این است که مردم مجبور به پرداخت هزینه نباشند. اما حالا مردم برای آن که کارشان زودتر راه بیفتد، مجبورند پول پرداخت کنند.

البته دولت آنتاریو به صراحت اعلام کرده که بیماران در کلینیک‌های خصوصی، برای انجام درمان‌هایی که تحت پوشش بیمه است، مجبور به پرداخت هزینه نیستند.

همچنین، کلینیک‌ها باید اطلاعات خدمات درمانی که تحت پوشش بیمه نیستند را به دولت ارائه دهند. این اطلاعات شامل هزینه درمان و نسخه‌های تجویز شده است.

اما به نظر منتقدان، اقدامات نظارتی اعلام شده کافی نیستند. به عقیده آن‌ها کلینیک‌های خصوصی یا باید فقط خدمات درمانی تحت پوشش بیمه را ارائه دهند یا فقط خدمات درمانی که تحت پوشش نیستند.

داگ فورد در آخرین مصاحبه خود – که با حضور ترودو انجام شد – دوباره تاکید کرده که خدمات کلینیک‌های خصوصی از طریق OHIP پرداخت خواهد شد و بیماران هیچ هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد.

او عقیده دارد که وقت آن رسیده خارج از چارچوب و متفاوت فکر کنیم و جسورانه عمل کنیم.