تقریبا یک سوم کانادایی‌ها چمدان خود را هنگام پرواز گم کرده‌اند

نتایج یک نظرسنجی که اخیرا منتشر شده نشان می‌دهد که تقریباً یک سوم کانادایی‌ها (۳۲٫۱ درصد) چمدان خود را هنگام پرواز گم کرده‌اند.

همچنین از بین کسانی که چمدانشان گم شده، حدود ۷ درصد دیگر وسایل خود را پیدا نکرده اند.

این تحقیقات توسط Compare the Market Australia انجام شده و تجربه کانادایی ها، آمریکایی‌ها و استرالیایی‌ها را در این رابطه با هم مقایسه کرده.

بر این اساس، کانادایی‌ها بالاترین درصد گم کردن چمدان در پرواز را به خود اختصاص دادند و پس از آن‌ها آمریکایی‌ها (۲۷٫۶ درصد) و استرالیایی‌ها (۲۴٫۵ درصد) قرار گرفته اند.

در این نظرسنجی از حدود ۳ هزار شرکت کننده سوالاتی درباره تجربه گم کردن چمدان، مدت زمانی که چمدان گم شده و اینکه آیا مسافر توانسته از شرکت هواپیمایی غرامت بگیرد یا نه، پرسیده شده است.

طبق این نظرسنجی، تقریبا ۹۳ درصد کانادایی‌ها و استرالیایی و حدود ۹۰ درصد آمریکایی‌ها چمدانشان را پیدا کرده اند.

در رابطه با دریافت غرامت، اوضاع کانادایی‌ها از دو کشور دیگر بهتر است. تقریبا ۳۷ درصد شرکت کنندگان کانادایی گفته‌اند که بعد از گم شدن چمدان، از ایرلاین مربوطه غرامت دریافت کردند. آن‌ها به طور متوسط پس از ۱۸ روز حدود ۷۳۴ دلار به عنوان غرامت از ایرلاین گرفته اند.

در حالی که این عدد برای استرالیایی‌ها حدود ۲۵ درصد و برای آمریکایی‌ها حدود ۲۳ درصد اعلام شده است. به طور متوسط آمریکایی‌ها پس از ۲۶ روز حدود ۶۶۸ دلار و استرالیایی‌ها پس از ۲۸ روز حدود ۵۱۲ دلار غرامت دریافت کرده اند. (مبلغ‌ها معادل دلار آمریکا است).

بر اساس این نظرسنجی، ۶۳٫۵ درصد کانادایی‌ها گفته‌اند که چیزی از چمدان گم شده آن‌ها کم نشده. این عدد برای استرالیایی‌ها ۷۲ درصد و برای آمریکایی‌ها کمتر از ۶۹ درصد است.

از بین کانادایی‌هایی که چیزی از وسایلشان کم شده، ۱۱ درصد لباس، حدود ۹ درصد وسایل الکترونیکی، حدود ۸ درصد جواهر و ساعت، حدود ۷ درصد کیف، کیف پول و کوله پشتی و حدود ۴ درصد پاسپورت و کارت شناسایی خود را گم کرده اند.

آمریکایی‌ها هم بیشتر وسایل الکترونیکی و استرالیایی‌ها بیشتر لباس‌های خود را گم کرده اند.