اگر در کانادا مالیات خود را به موقع پرداخت نکنیم، چه می شود؟

آخرین مهلت ثبت اظهارنامه مالیاتی برای ساکنان آنتاریو ۳۰ آپریل است. اما از آنجایی که این تاریخ یکشنبه است، تا ۱ می ‌۲۰۲۳ برای تکمیل فرم اظهارنامه مالیاتی فرصت دارید.

با توجه به این مسئله، دقت داشته باشید که تمام اسناد و مدارک خود را بررسی کرده و به موقع ثبت کنید تا مشمول پرداخت جریمه نشوید. اما اگر به هر دلیلی احتمال می‌دهید که کارهایتان سر وقت تمام نمی‌شود، حتما به آژانس درآمد کانادا (CRA) این مورد را اطلاع دهید.

در این رابطه کارشناسان توصیه می کنند که با CRA تماس بگیرید و به آن‌ها بگویید که در پرداخت مالیات مشکل دارید و نمی‌توانید آن را به موقع بپردازید. احتمالا CRA با ایجاد یک برنامه انعطاف پذیر، امکان پرداخت مالیات به صورت ماهانه را فراهم می‌کند.

اما اگر بدون اطلاع قبلی، مالیات خود را با تاخیر پرداخت کنید، مشمول پرداخت جریمه خواهید شد.

طبق اطلاعات سایت دولت کانادا، اگر توانایی پرداخت مالیات به صورت یکجا را ندارید، می‌توانید بخشی از آن را پرداخت کنید. اما تا زمانی که کل مالیات را پرداخت نکنید، روی بدهی‌هایتان بهره اعمال می‌شود.

در حال حاضر، نرخ بهره برای مالیات‌های معوقه ۸ درصد است و در برخی موارد CRA می‌تواند با دسترسی به حساب بانکی شما، پولی که بدهکار هستید را بردارد.

در صورتی که مشمول پرداخت جریمه شده باشید، قبل از اعمال آن، CRA از طریق تلفن و ارسال نامه به شما اخطار می‌دهد.

توجه داشته باشید که در صورت داشتن بدهی معوقه، CRA این اجازه را دارد که اموال و دارایی‌های شما – مثل ملک و ماشین – را برای پرداخت بدهی مالیاتی مصادره کرده و بفروشد.