قیمت مسکن در تورنتو – گزارش فوریه ۲۰۲۳: کاهش نسبت به سال قبل، افزایش نسبت به ماه قبل

سازمان املاک و مستغلات تورنتو (TRREB) جدیدترین گزارش وضعیت بازار مسکن تورنتوی بزرگ (GTA) را منتشر کرد.

در این گزارش آمده که سیاست های بانک مرکزی کانادا جواب داده و افزایش نرخ بهره پایه و به تبع آن، گرانتر شدن مورگج، باعث کاهش قیمت مسکن نسبت به فوریه سال گذشته شده. فوریه ۲۰۲۲، قیمت مسکن در تورنتوی بزرگ به رکوردهای جدید رسیده بود.

اما اگر بخواهیم بر اساس مقیاس ماهانه صحبت کنیم، قیمت مسکن در منطقه تورنتوی بزرگ نسبت به ماه گذشته (ژانویه) شاهد افزایش بوده که این افزایش فصلی قیمت مسکن در این ماه، عادی گزارش شده.

طبق این گزارش، میانگین قیمت مسکن در تورنتوی بزرگ (GTA) در فوریه ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل همین موقع، حدود ۱۷٫۹ درصد ارزانتر شده که یک رکورد است، یعنی حدود ۲۳۸ هزار دلار کاهش قیمت نسبت به پارسال.

فوریه سال پیش قیمت مسکن در تورنتوی بزرگ (GTA)، میانگین ۱ میلیون و ۳۳۴ هزار دلار بود. اما فوریه امسال به حدود ۱ میلیون و ۹۶ هزار دلار رسیده (ماه قبل ۱ میلیون و ۳۹ هزار دلار بود).

متوسط قیمت مسکن در خود شهر تورنتو (City of Toronto) در ماه فوریه، میانگین ۱ میلیون و ۷۱ هزار دلار است. این قیمت فوریه پارسال ۱ میلیون و ۲۱۰ هزار دلار بود و ماه پیش هم ۹۸۸ هزار دلار.

در مناطق حومه تورنتو (Outer GTA) هم قیمت ها نسبت به سال پیش کاهش قابل توجهی داشته و به میانگین ۱ میلیون و ۱۱۰ هزار دلار رسیده. سال پیش همین موقع، قیمت مسکن در مناطق حومه تورنتو میانگین ۱ میلیون و ۴۰۳ هزار دلار اعلام شد. (ماه قبل ۱ میلیون و ۶۷ هزار دلار بود).

اعداد اعلام شده در این گزارش توسط سازمان املاک و مستغلات تورنتو (TRREB) منتشر شده و منبع آن، معاملات ثبت شده در سامانه MLS است.

قیمت انواع مسکن در تورنتو و حومه را در ادامه ببینید.