افزایش آمار سرقت خودرو در یورک ریجن: پیش بینی ۵ هزار فقره سرقت خودرو برای ۲۰۲۳

سرقت خودرو این روزها به یکی از معضلات منطقه تورنتوی بزرگ (GTA) تبدیل شده و روز به روز به تعداد خودروهای سرقتی افزوده می‌شود.

به گفته پلیس یورک ریجن، سال گذشته حدود ۳۲۰۰ وسیله نقلیه در این منطقه به سرقت رفته. پلیس پیش بینی می‌کند این عدد در سال جاری به حدود ۵ هزار دستگاه برسد.

طبق آمار، در سال ۲۰۲۱، شاسی بلند یا SUV لکسوس مدل RX350، خودروی محبوب سارقان بوده.

اما با توجه به آمار امسال، ظاهرا پیکاپ تراک Ram جای آن را گرفته است. به گفته پلیس از ابتدای سال تا الان، حدود ۱۳۱ دستگاه پیکاپ تراک Ram در یورک ریجن به سرقت رفته.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که سارقین برای دزدیدن این خودرو، کلید ریموت (key fob) را هک می کنند و به سیستم رایانه‌ای خودرو دسترسی پیدا می‌کنند.

پلیس از مردم خواسته که تمام موارد امنیتی از قبیل نصب دوربین‌های نظارتی، پارک کردن در پارکینگ خانه، استفاده از قفل فرمان و استفاده از کیسه‌های فارادی (Faraday pouches) را رعایت کنند.

این کیسه‌ها کمک می‌کنند تا سارقان نتوانند سیستم رایانه‌ای ریموت خودرو یا همان key fob را هک کنند.

یکی دیگر از خودروهای محبوب سارقان، تویوتا Highlander است. طبق آمار، این خودرو هم در لیست ۱۰ خودروی بیشتر سرقت شده امسال قرار گرفته.

با توجه به آمار و ارقام، فعلا پلیس نتوانسته سرقت خودرو را در منطقه تورنتوی بزرگ کنترل کند، پس بهتر است خودمان مراقب باشیم.