پیست اسکیت معروف Rideau Canal در اتاوا امسال برای اولین بار به خاطر گرما باز نشد

پس از هفته‌ها انتظار و امید، پیست اسکیت Rideau Canal کانادا در اتاوا، برای اولین بار در تاریخ افتتاح نخواهد شد. این پیست یخی معروف از سال ۱۹۷۱ هر سال به روی مردم بازگشایی می‌شده.

مسئولان اعلام کرده اند به دلیل اینکه امسال زمستان هوا آنطور که باید سرد نشد، امکان بازگشایی این کانال یخی وجود ندارد و علیرغم تلاش‌ها، میزان یخ زدگی کانال برای اسکیت نامناسب و ناامن است.

این خبر شاید در وهله اول برای علاقه مندان به اسکیت ناراحت کننده باشد. اما موضوع اصلی تغییرات آب و هوایی است که باعث این اتفاق شده. در این رابطه کارشناسان هشدار داده اند که موضوع تغییرات آب و هوایی باید جدی گرفته شود.

به گفته کارشناسان، علیرغم بارش برف و سرما، به طور کلی امسال کانادا شاهد زمستان متعادل‌تری نسبت به سال‌های قبل بوده.

طبق اعلام مسئولان، پیست اسکیت Rideau Canal تنها زمانی می‌تواند به روی عموم باز شود که سطح یخ زده علاوه بر داشتن کیفیت خوب، حداقل ۳۰ سانتی متر ضخامت داشته باشد.

برای اینکه چنین سطحی ایجاد شود، باید حدود ۱۰ تا ۱۴ روز متوالی، دمای هوای بین منفی ۱۰ درجه تا منفی ۲۰ درجه سانتی گراد باشد. متاسفانه، امسال این شرایط مهیا نشد.

کانال Rideau یکی از جاذبه‌های ملی کاناداست که هر زمستان به «بزرگترین پیست اسکیت جهان» تبدیل می‌شود و سالانه هزاران نفر از آن بازدید می‌کنند.

این کانال بیش از ۷٫۸ کیلومتر طول دارد و در فهرست میراث جهانی یونسکو به رسمیت شناخته شده. این پیست اسکیت در زمستان ۲۰۱۹-۲۰۱۸، رکورد بازدید ۱٫۵ میلیون نفر را به نام خود ثبت کرد.