حوادث خشونت‌آمیز در حمل‌و‌نقل عمومی تورنتو از سال ۲۰۱۹ به بعد ۶۰ درصد بیشتر شده

بسیاری از ساکنان تورنتو معتقدند که حوادث خشونت آمیز در حمل و نقل عمومی، در یکی دو سال اخیر به میزان قابل توجهی بیشتر شده. حالا آمارهای رسمی هم این موضوع را تایید می کنند.

گزارش جدید سازمان حمل و نقل عمومی تورنتو (TTC) نشان می‌دهد که میزان حوادث خشونت‌آمیز علیه مسافران از سال ۲۰۱۹ به بعد تقریبا ۶۰ درصد افزایش یافته.

تعرض، سرقت، تهدید و آزار و اذیت از جمله حوادث خشونت‌آمیز ثبت شده هستند.

میزان حوادث خشونت بار در ماه‌های اخیر، مخصوصا ژانویه ۲۰۲۳، به اوج خود رسیده. قبلا در یک پست جداگانه به صورت تایم لاین این اتفاقات را بررسی کرده ایم.

در ماه ژانویه، حداقل ۱۷ مورد رفتار خشونت‌آمیز علیه مسافران و کارکنان TTC ثبت شده که هل دادن مسافران به سمت ریل مترو، فقط یکی از آن ها بود.

طبق نتایج نظرسنجی اخیر Nanos، حدود ۷۱ درصد ساکنان آنتاریو احساس اطمینان کمتری نسبت به سیستم حمل و نقل عمومی دارند.

به طور کلی میزان استفاده از حمل و نقل عمومی هنوز به اندازه دوران قبل از پاندمی کرونا نرسیده و تعداد مسافران تقریبا اندازه ۶۰ درصد آن زمان است.

مسئولان TTC پیش بینی می‌کنند که تا پایان سال جاری میزان استفاده از حمل و نقل عمومی به ۷۵ درصد زمان قبل از کرونا افزایش یابد.

بنابراین، TTC تصمیم گرفته با انجام یک سری تغییرات از اواخر مارچ ۲۰۲۳، خدمات خود را بهبود ببخشد.

همچنین، به منظور افزایش ایمنی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تورنتو، تعداد نیروهای امنیتی، نگهبان و پلیس افزایش پیدا کرده و بودجه TTC هم افزایش داده شده است.