استفاده از ArriveCan در کانادا اختیاری شده اما چرا هنوز مردم از این اپلیکیشن استفاده می کنند؟

با پایان پاندمی کرونا و رفع محدودیت ها، استفاده از اپلیکیشن ArriveCan در کانادا از اکتبر ۲۰۲۲ اختیاری شد.

حالا گزارش‌ها نشان می‌دهند که پس از اختیاری شدن، میزان استفاده از این اپلیکیشن فقط حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است.

برنامه ArriveCan در دوران پاندمی توسط دولت ایجاد شد تا مسافران ورودی به کانادا اطلاعات سفر، محل قرنطینه و وضعیت واکسیناسیون خود را قبل از سفر در آن وارد کرده و رسید آن را به افسر مرزی ارائه کنند.

اما بسیاری از افراد – مخصوصا افراد مسن – به خاطر پیچیدگی‌ها و سخت گیری‌های این اپلیکیشن، از آن راضی نبودند.

خیلی ها پیش بینی می کردند که پس از اختیاری شدن این اپلیکیشن، میزان استفاده از آن کاهش چشمگیری داشته باشد. اما اینطور نشده و حتی گزارش ها حاکی از این است که استفاده از این اپلیکیشن به صورت تدریجی در حال افزایش است.

یکی از دلایل این موضوع، اضافه شدن ابزار ثبت اظهارنامه گمرکی قبل از سفر است. این ابزار برای هفت فرودگاه کانادا ارائه می‌شود.

با این ابزار مسافران می‌توانند اظهارنامه‌های گمرکی خود را در اپلیکیشن ArriveCan زودتر پر کنند تا پس از ورود به کانادا مراحل گمرکی سریع‌تر طی شود.

به گفته آژانس خدمات مرزی کانادا، درست است که در حال حاضر استفاده از ArriveCan اندکی کاهش یافته، اما باید با انجام یک سری تغییرات و اصلاحات، مجددا مردم به استفاده از آن ترغیب شوند.

مسئولان می گویند که به هر حال این اپلیکیشن ایجاد شده و بهتر است از آن برای مدرن‌سازی روند خدمت‌رسانی در مرز استفاده شود و هیچ اجباری هم به استفاده از آن نیست.

مثلا می‌توان با ایجاد یک سری تغییرات، روند شناسایی و چک کردن پاسپورت را از طریق ArriveCan انجام داد تا این مرحله سریع‌تر انجام شود.

حالا باید دید آژانس خدمات مرزی کانادا چه تغییرات و چه آپشن های جدیدی به ArriveCan اضافه می کند.