اداره مهاجرت کانادا دوباره رکورد زد: پذیرش بیش از ۵۵۰ هزار دانشجو در سال ۲۰۲۲

گزارش جدید اداره مهاجرت کانادا نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۲، بیش از ۵۵۰ هزار دانشجوی بین المللی از ۱۸۴ کشور مختلف جهان در کانادا پذیرش شده.

همچنین، طبق آمار تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲، حدود ۸۰۸ هزار دانشجوی بین المللی در کانادا دارای استادی پرمیت (study permit) معتبر هستند که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود. به طور کلی تعداد استادی پرمیت‌های صادر شده در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

در سال ۲۰۲۱، مجموعا حدود ۴۴۴ هزار استادی پرمیت و در سال ۲۰۱۹ حدود ۴۰۱ هزار استادی پرمیت صادر شده. البته در سال ۲۰۲۰، به خاطر شیوع کرونا این روند کاهشی بوده است.

با توجه به این آمار، تعداد دانشجویان هم در کانادا افزایش یافته. در سال ۲۰۱۹، حدود ۶۳۸ هزار دانشجوی بین المللی در کانادا حضور داشتند.

با شروع پاندمی کرونا در سال ۲۰۲۰، از تعداد دانشجویان بین المللی کاسته شد. این تعداد در سال ۲۰۲۱ به حدود ۶۱۷ هزار نفر رسیده است.

بیشتر دانشجویانی که در سال ۲۰۲۲ وارد خاک کانادا شده‌اند از کشور هند بوده‌اند (حدود ۲۲۶ هزار نفر). پس از هند دانشجویان چینی (حدود ۵۲ هزار نفر) و فیلیپینی (حدود ۲۳ هزار نفر) بیشترین تعداد را داشته اند. حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ دانشجوی ایرانی هم در سال ۲۰۲۲ به کانادا آمده اند.

طبق آمار منتشر شده، تا پایان دسامبر ۲۰۲۲، حدود ۳۱۹ هزار دانشجوی هندی، حدود ۱۰۰ هزار دانشجوی چینی و حدود ۳۲ هزار دانشجوی فیلیپینی در کانادا زندگی و تحصیل می‌کنند. تعداد دانشجویان ایرانی ساکن در کانادا هم حدود ۲۱ هزار نفر اعلام شده.

بخش دیگر این گزارش نشان می‌دهد که بیشتر دانشجوها در موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های استان آنتاریو (حدود ۴۱۱ هزار دانشجو) تحصیل می‌کنند.

پس از آنتاریو، استان‌های بریتیش کلمبیا (حدود ۱۶۴ هزار دانشجو) و کبک (حدود ۹۳ هزار دانشجو) به ترتیب در رتبه دوم و سوم قرار دارند.

به طور کلی کشور کانادا یکی از محبوب‌ترین مقاصد دانشجویی است. این کشور به خاطر داشتن استاندارد تحصیل، هزینه‌های پایین‌تر زندگی – نسبت به سایر کشورها – امکان پیدا کردن کار و داشتن فرصت های مهاجرتی پس از فارغ التحصیلی، محبوبیت زیادی بین دانشجویان دارد.

فهرست ده کشور دارای بیشترین دانشجوی بین المللی در کانادا را در ادامه ببینید.