گزینه نشانگر وضعیت پرونده برای برنامه های مهاجرتی کانادا فعال شد

اداره مهاجرت کانادا اعلام کرده که برای چهار دسته از برنامه‌های مهاجرتی، گزینه نشانگر وضعیت پرونده (application status tracker) طراحی کرده است تا متقاضیان بتوانند از روند بررسی درخواست‌های خود به صورت آنلاین مطلع شوند.

نشانگر وضعیت پرونده برای تمام برنامه‌های اکسپرس انتری، شامل کارگران ماهر فدرال (FSWP)، کلاس تجربه کار کانادایی (CEC)، کارگران فنی فدرال (FSTP) و برای برنامه‌ نامزد استانی (PNP) در نظر گرفته شده است.

هدف از ارائه نشانگر وضعیت پرونده، بهبود روند اطلاع‌رسانی و افزایش شفافیت از طریق دسترسی مستقیم متقاضیان به اطلاعات پرونده مهاجرتی خود اعلام شده.

این طرح گام دیگری از سوی اداره مهاجرت کانادا در جهت دیجیتالی کردن روند رسیدگی پرونده ها عنوان شده است.

تقریبا یک سال پیش اداره مهاجرت برای درخواست‌های برنامه family class permanent residence، اسپانسرها و نمایندگان آن‌ها، نشانگر وضعیت پرونده ایجاد کرد تا بتوانند وضعیت درخواست خود را راحت‌تر پیگیری کنند.

برنامه اکسپرس انتری و برنامه نامزد استانی (PNP) دوتا از برجسته‌ترین برنامه‌های مهاجرتی کانادا هستند. دولت کانادا در نظر دارد تا پایان سال جاری حدود ۱۹۰ هزار مقیم دائم از طریق این دو برنامه جذب کند و این عدد تا سال ۲۰۲۵ به بیش از ۲۳۰ هزار مهاجر افزایش پیدا خواهد کرد.

گزارش جدید اداره مهاجرت نشان می‌دهد که تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۳، حدود ۴۸ هزار متقاضی برای برنامه اکسپرس انتری و حدود ۶۶ هزار متقاضی برای برنامه PNP، در صف انتظار هستند.