مالک بیش از ۴۰ درصد کاندوهای آنتاریو سرمایه گذاران هستند

گزارش جدید اداره آمار کانادا نشان می‌دهد که با وجود مشکل کمبود مسکن در آنتاریو، سرمایه گذاران سهم قابل توجهی از بازار کاندو و خانه را به خود اختصاص داده اند.

طبق این گزارش در سال ۲۰۲۰، مالکیت حدود ۴۱٫۹ درصد کاندوهای آنتاریو در اختیار سرمایه گذاران بوده. این میزان برای شهر تورنتو (City of Toronto) حدود ۳۶٫۲ درصد اعلام شده.

بیزینس‌ها بر روی حدود ۱۳٫۵ درصد از بازار کاندو در آنتاریو سرمایه‌گذاری کرده اند. مالک حدود ۲۲٫۵ درصد کاندوهای آنتاریو در داخل استان ساکن هستند (مثل landlord ها) و حدود ۵٫۵ درصد مالکان هم افرادی هستند که ساکن آنتاریو نیستند.

در بخش دیگر این گزارش آمده است که از بین حدود ۹۱۹ هزار خانه در کشور که برای سرمایه‌گذاری خریداری شده اند، حدود ۵۸۵ هزار تا در آنتاریو بوده.

آمارها نشان می‌دهند که افزایش قیمت ملک در آنتاریو باعث شده سرمایه گذاران استان‌های دیگر تمایل کمتری برای خرید خانه در آنتاریو داشته باشند.

طبق آمار، در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۱۲ هزار کاندو و حدود ۵۳ هزار خانه در شهر تورنتو برای سرمایه‌گذاری خریداری شده است.

کارشناسان معتقدند که خرید مسکن برای سرمایه‌گذاری به سود بازار اجاره است و نیاز مستاجران را برطرف می‌کند. اما از طرفی به ضرر کسانی است که می‌خواهند ملکی را برای استفاده شخصی و سکونت خریداری کنند.

بر اساس آخرین اطلاعات سرشماری، نرخ مالکیت مسکن در آنتاریو از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱ حدود ۳ درصد کاهش یافته. در حالی که اجاره نشینی حدود ۲۵ درصد رشد داشته.