حکم دادگاه به نفع یک شهروند تورنتویی: معافیت از پرداخت جریمه ۱۴۰۰ دلاری سرعت

پس از آن که یکی از شهروندان ساکن تورنتو، به خاطر سرعت غیر مجاز در Avenue Road توسط دوربین‌های کنترل سرعت ۱۴۰۰ دلار جریمه شد، او از پلیس به خاطر این جریمه شکایت کرد.

حالا در نهایت پس از برگزاری دادگاه، قاضی تشخیص داده که مدارک پلیس برای جریمه این فرد کافی نبوده و او از پرداخت جریمه معاف شد. اما چگونه؟

توجه داشته باشید که مهم نیست چه کسی زمان وقوع تخلف رانندگی می کند، قبض جریمه دستگاه های ثبت سرعت برای مالک خودرو صادر می‌شود.

در این مورد هم Ooma Ramroop به عنوان صاحب خودرو جریمه شده بود، اما در حالی که پسرش Blayne Kumar پشت فرمان بوده.

در ادامه Blayne Kumar هم در دادگاه شهادت داد که در آن خیابان سرعت بالا نداشته. وی گفته که از وجود دوربین در Avenue Road آگاه بوده و کروز کنترل خودرو را روی ۵۰ کیلومتر بر ساعت تنظیم کرده که با سرعت بیشتر رانندگی نکند.

اما افسری که جریمه را نوشته بوده، در دادگاه شهادت داد که پلاک خودرو واضح دیده می شده و دستگاه هم سرعت ۱۲۱ کیلومتر بر ساعت را ثبت کرده.

اما در ادامه نتوانست مدارکی ارائه دهد که ثابت کند دستگاه های ثبت سرعت دقیق هستند. همچنین، آخرین زمان تست سلامت دوربین ها را هم نتوانست ارائه کند.

علاوه بر این، افسر در دادگاه گفته بود که هنگام ثبت جریمه، فقط یک دستگاه خودرو در تصویر وجود داشت. اما بعدا مشخص شد که خودروی دیگری هم در صحنه وجود داشته.

بنابراین نهایتا دادگاه رای را به نفع راننده داد و او از پرداخت جریمه ۱۴۰۰ دلاری معاف شد.

البته شکایت کردن به خاطر جریمه کار چندان مرسومی نیست، چون معمولا هزینه‌های دادرسی از مبلغ جریمه بیشتر و پروسه انجام آن زمان بر است. اما در این مورد، فرد جریمه شده حسابی پیگیر بوده و در نهایت هم موفق شده که شهرداری تورنتو را شکست دهد.