متوسط قیمت مسکن تورنتو کمتر از ۱ میلیون دلار شد گزارش TRREB – ژانویه ۲۰۲۳

در پی افزایش نرخ بهره پایه در کانادا، قیمت مسکن در اکثر مناطق، از جمله منطقه تورنتوی بزرگ (GTA) روند کاهشی دارد. این موضوع را گزارش جدید سازمان املاک و مستغلات تورنتو (TRREB) تایید می کند.

طبق این گزارش، میانگین قیمت مسکن در تورنتوی بزرگ (GTA) در ژانویه ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل همین موقع، حدود ۱۶٫۴ درصد ارزانتر شده که یک رکورد است، یعنی بیش از ۲۰۳ هزار دلار کاهش قیمت نسبت به پارسال.

ژانویه سال پیش قیمت مسکن در تورنتوی بزرگ (GTA)، میانگین ۱ میلیون و ۲۴۲ هزار دلار بود. اما ژانویه امسال به حدود ۱ میلیون و ۳۹ هزار دلار رسیده (ماه قبل ۱ میلیون و ۵۱ هزار دلار بود).

متوسط قیمت مسکن در خود شهر تورنتو (City of Toronto) هم به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده و بالاخره دوباره به کمتر از ۱ میلیون دلار رسیده.

متوسط قیمت مسکن در تورنتو از حدود ۱ میلیون و ۱۸ هزار دلار در ماه دسامبر، به ۹۸۸ هزار دلار در ماه ژانویه رسیده. ژانویه سال پیش، قیمت مسکن در شهر تورنتو میانگین ۱ میلیون و ۷۲ هزار دلار بود.

در مناطق حومه تورنتو (Outer GTA) هم قیمت ها اندکی کاهش یافته و از حدود میانگین ۱ میلیون و ۷۱ هزار دلار در ماه دسامبر، به میانگین ۱ میلیون و ۶۷ هزار دلار رسیده. سال پیش همین موقع، قیمت مسکن در مناطق حومه تورنتو میانگین ۱ میلیون و ۳۵۶ هزار دلار بود.

اعداد اعلام شده در این گزارش توسط سازمان املاک و مستغلات تورنتو (TRREB) منتشر شده و منبع آن، معاملات ثبت شده در سامانه MLS است.

قیمت انواع مسکن در تورنتو و حومه را در ادامه ببینید.