آنچه باید خانه اولی ها در کانادا بدانند: ۶ نکته مهم برای پس انداز داون پیمنت

افزایش نرخ بهره طی ماه های اخیر، باعث بروز تغییرات قابل توجهی در بازار املاک و مستغلات کانادا شده است.

در حال حاضر، بسیاری از خریداران مسکن در کانادا، به‌ ویژه خانه اولی ها، مطمئن نیستند که الان زمان خوبی برای خرید مسکن است یا نه.

اگرچه قیمت مسکن در کانادا در ماه‌های اخیر کاهش یافته، اما هنوز هم پس‌انداز کردن برای پیش پرداخت یا down payment کار راحتی نیست. مخصوصا اگر مجبور باشید هر ماه اجاره خانه هم بدهید.

اما با رعایت کردن چند نکته کلیدی، احتمالا می توانید پول لازم برای پیش پرداخت (down payment) خرید مسکن را جمع کنید. در ادامه این نکات را معرفی می‌کنیم.

🔻برای پس‌انداز کردن هدف داشته باشید

اول از همه باید بدانید که تا چقدر می‌خواهید برای خرید خانه هزینه کنید. درصدی را که باید به عنوان پیش پرداخت در نظر بگیرید، محاسبه کنید و زمان تقریبی خرید خانه را هم تخمین بزنید. با این روش می‌توانید بفهمید که هر ماه چقدر باید پس‌انداز کنید.

🔻در هزینه‌ها صرفه جویی کنید

به صورت حساب خریدهای خود در سه ماه گذشته نگاهی بیندازید و ببینید که چقدر پول صرف موارد کم اهمیت شده است. با انجام این کار می‌توانید خرید موارد کم اهمیت را حذف کنید و پول بیشتری پس‌انداز کنید.

🔻روند پس‌انداز کردن را اتوماتیک کنید

وقتی که بدانید حدودا قرار است چقدر در ماه پس‌انداز کنید، می‌توانید با تنظیم انتقال مکرر وجه، هر ماه مبلغ مورد نظرتان را به صورت خودکار به حساب پس‌انداز با سود بالاتر منتقل کنید.

🔻وسوسه خرج کردن پول‌های اضافی

گاهی اوقات ممکن است مبلغ زیادی پول دریافت کنید، مثلا پاداش پایان سال یا بازپرداخت مالیات. سعی کنید برای خرج کردن این پول‌ها وسوسه نشوید و سریعا آن‌ها را به حساب پس‌انداز خود منتقل کنید.

🔻گرفتن وام از طریق RRSP

اگر اولین بار است که در کانادا خانه می‌خرید، دولت به شما این امکان را می‌دهد که از حساب پس‌انداز بازنشستگی یا RRSP تقاضای وام کنید. این برنامه که Home Buyers Plan نام دارد، برای تسهیل ورود کانادایی‌ها به بازار مسکن طراحی شده.

در این طرح می توانید تا ۳۵ هزار دلار از حساب RRSP بردارید، اما باید مبلغی که برداشته اید را در عرض ۱۵ سال به حساب بازگردانید.

اطلاعات بیشتر در این رابطه را از طریق سایت www.canada.ca پیگیری کنید.

🔻مبلغ پیش پرداخت را کجا سرمایه گذاری کنم؟

شاید این فکر به ذهن‌تان رسیده باشد که پول پس انداز شده برای پیش پرداخت را تا رسیدن زمان خرید خانه، در جایی سرمایه گذاری کنید. بعضی کارشناسان می گویند بهترین کار این است که پول جمع شده را در حساب های پس انداز بگذارید که بهره بالایی پرداخت می کنند.

یا اینکه پول خود را در GICها قرار دهید. گواهی سرمایه‌گذاری تضمین شده یا GIC یک نوع سرمایه‌گذاری در کانادا است که برای یک دوره زمانی ثابت، نرخ بازده تضمین شده دارد.

حساب‌های پس‌انداز با بهره بالا و GICها شما را ثروتمند نمی‌کنند، اما مکانی امن برای نگه داشتن پس انداز داون پیمنت هستند.