۴ اعتبار مالیاتی که شهروندان آنتاریو باید به آن ها توجه داشته باشند

در حالی که هنوز ماه‌ها تا پر کردن اظهارنامه مالیاتی در کانادا باقی مانده، متخصصان توصیه می‌کنند که از حالا اعتبارهای مالیاتی (tax credits) را بررسی کنید و اگر واجد شرایط دریافت آن‌ها هستید، اسناد، مدارک و رسیدهای مرتبط را پیدا کرده و آماده کنید.

معمولا، اغلب مردم رسیدهای مرتبط با اعتبارات مالیاتی خود را فراموش می‌کنند و درست زمانی که به آن نیاز دارند باید به دنبال آن بگردند.

برای مثال، یکی از این اعتبارات مالیاتی طرح Ontario’s Staycation است. طبق این طرح که از اول ژانویه تا پایان دسامبر ۲۰۲۲ اجرا شد، شهروندان آنتاریو می‌توانند هزینه اقامت تفریحی خود در داخل استان را در فرم‌های مالیاتی اعلام کنند و ۲۰ درصد آن را به صورت اعتبار مالیاتی (حداکثر تا ۴۰۰ دلار) از دولت پس بگیرند.

برای استفاده از این اعتبار مالیاتی باید تمام رسیدهای سفر خود را ارائه کنید. لازم به ذکر است هزینه غذا، بنزین، تفریح و سایر هزینه‌های اضافی محاسبه نخواهد شد و صرفا هزینه اقامت در نظر گرفته می‌شود.

اعتبار مالیاتی بعدی، Ontario Seniors Care at Home نام دارد. طبق این طرح، سالمندان ۷۰ سال به بالا می‌توانند تا ۲۵ درصد هزینه‌های نگهداری خود را دریافت کنند. سقف هزینه‌های شامل این طرح ۶ هزار دلار است که حداکثر ۱۵۰۰ دلار آن پرداخت می‌گردد.

این اعتبار مالیاتی شامل هزینه های مختلف مثل عینک، سمعک، ویلچر و ویزیت پرستار در خانه می شود و قابلیت ریفاند دارد.

اعتبار مالیاتی Childcare Access and Relief from Expenses هم به خانواده های ساکن آنتاریو با درآمد کمتر از ۱۵۰ هزار دلار در سال، این امکان را می‌دهد که تا ۷۵ درصد هزینه‌های نگهداری از کودک را دریافت کنند.

یکی از اعتبارهای مالیاتی ارائه شده توسط دولت فدرال هم، پرداخت هزینه نقل مکان به خانه‌ای نزدیک محل کار یا مدرسه کودکان است. طبق این طرح، اگر خانه جدید نسبت به خانه قبلی، به میزان ۴۰ کیلومتر به محل کار یا مدرسه فرزندتان نزدیکتر باشد، می‌توانید از این اعتبار مالیاتی استفاده کرده و هزینه جا به جایی را دریافت کنید.

آخرین مهلت پر کردن اظهارنامه مالیاتی برای اکثر مردم در کانادا، ۱ می‌۲۰۲۳ و برای کسانی که خود اشتغال (self-employed) هستند، ۱۵ جون ۲۰۲۳ اعلام شده است.